jordbær og fiskesuppe

 

Norske jordbær…Innbydende og søte. Men dyre er dem altså…Men må unne seg en kurv i ny og ne…Plutselig er det over <3

 

 

Lagde fiskesuppe til middag. Kraft fra rekeskall jeg hadde i fryseren…Tok opp frosne rekeskall og kokte og sila…(ikke bilde av det…Ble bare brun guffe) Slik at jeg hadde kraft. Veldig kjekt..og du vet hva du får i deg. 

 

 

Grønnsaker…gulrot, potet og purre..Fisketerninger av laks og torsk…jevnet ut med fløte..

 

 

Dill har jeg i hagen i år. Klippet opp litt og hadde på toppen av suppa på slutten..Kunne hatt i enda mer – for dill er godt…

 

 

Sånn ble middagen i går…Fort og gæli. Med jordbær til dessert….Smakte godt alt sammen…I dag blir det bare grillpølse 🙂 Spiste veldig sunn mat i går, så greit med pølse på fredag…Fredag er som regel: Taco eller pizza eller noe pølsevarianter… #fiskesuppe #norskejordbær #fredag

 

 

Den middagen – den middagen…Noe skal det være!

6 kommentarer
    1. Namnam til både suppe og jordbær.. Har kjøpt noen kurverjordbær i år.. noen har vært veldig gode..andre ikke sååå gode.. I dag har jeg bare tenkt å koke meg noen nudler..i morgen blir det nok noe lørdagsmat.. Klem <3

    2. Smakte godt…jordbær som jeg kjøpte i går var meget gode…opp og ned…aner ikke sorten på de her.
      Nudler – kan gå ann det…men liker best eggenudler. De litt større pakkene med nudler…hiver de i gryta med grønnsaker og kylling. Klem…

    3. mmm den fiskesuppen såg herlige ut :=) satt senest i på torsdag og sa til min mann att jeg hadde sådd dill litt her og der men att ingenting ble noe av,så var jeg bortom grønnsakshagen i går og jammen meg var der iallefall 3 dillplanter,små men dei kommer :=)

      1. Tusen takk, smakte godt altså….her er masse dill i år. Det er deilig…
        Og fin måte å utnytte reker (skall) som man hadde tidligere i sommer….Bare putta de i fryseren jeg 🙂 Så nå får vi ha reker en annen dag igjen…:) og samle nye skall…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg