joiker kvelden inn

 

God torsdag er det vel…går litt surr om dagen – for det er ikke normalt for tiden..Men mat må man ha helt klart. Kjøpte joikakaker, de er oppbevart i esker nå. Veldig kjekt og slipper den hermetikken. Jeg hadde rester med kjøttkaker fra her om dagen. Fylte på med joikakaker og en skvett fløte og lot det koke sakte opp. Kokte nye poteter og gulrøtter og siste minuttene lot jeg en ferdig pakke med surkål følge med i kjelen. Tyttebær fra glass, og synes dette ble et meget godt måltid. Smakte utrolig godt <3 og jeg var sulten som en skrubb.

 

Var på jobb, og etter det så handlet jeg for mamma og besøkte henne med god avstand! Pratet litt, ordnet TV og satt på mer varme på ovnene. Kald vind i dag og gamle hus blir trekkfulle. Tok ikke kaffe der ute hos henne for man må være forsiktig! Men hun må jo ha mat, hvis ikke sulter hun i hjel og det må vi jo unngå! <3

 

 

Fikk Familien i posten i går. Bevist lite bilde så jeg ikke røper for mye. For oppskrifter skal ikke deles på nettet her! Her var det utrolig mye fint. Så sier bare en ting – løp og kjøp….! Så blir vel et nytt prosjekt her fra dette bladet i påsken. Har jo ingen halvferdige prosjekter fra før….LoL..Neida har kontroll! 🙂

 

Nå slappe av litt og så blir det tur senere i kveld! Veldig kald sur vind i dag som jeg nevnte over her og her fyres det i ovnen nå….så begynner bli ordentlig kjekt her inne!

14 kommentarer
    1. Også jeg kjøpte eske-Joika en gang. Så begynte jeg å regne litt og oppdaget at de er blitt megadyre. Hermetikkbokser er forøvrig miljøvennlige. Pappen er vanskelig å oppbevare på hytter pga gnagere. Hva gjør Turistforeningen, tro? De pleier ha stående hermetikk som turgåere kan kjøpe på hyttene.
      Men altså..en hermetikkboks Joika inneholdt 800 gr, nok til to voksne (eller to middager til deg). Fordeling saus og joika var 50-50, og det var vel en ganske akseptabel pris på boksen. Så investerer de 40-50 millioner i pappanlegg, og det skal vi betale. Pappesken inneholder 60 % saus og bare 40% joika, i tillegg kostet den ca 40 kr hos Rema ( 39,90). Så der har produsenten jaggu tatt godt for seg på mer enn en måte. Jeg kom frem til at det ikke er verdt pengene lenger. Joika er ok, men ikke SÅ ok…

      1. Mange gode tanker her jeg…
        Men måltidet ble deilig det..Med kjøttkaker så det ble mat nok til oss. Og mett enda! Men hvordan det skal oppbevares på hytter og sånn vet jeg ikke….

    2. Har en eske med Joikakaker i skapet jeg også. Såkalt nødproviant som holder seg lenge. Tror jammen at jeg tar den snart. Så og hørtes skikkelig godt ut i din presentasjon 🙂 God kveld!

    3. hørtes ut som en deilig middag,lenge siden jeg har kjøpt joikakaker,kanskje jeg skulle hatt en pk eller to i hus :=)
      Jeg inviterte ei venninne på besøk,vi satt på hver vår ende av salongbordet,tenker det gikk greit ,var så koselig,men vi ungikk påskeklemmen da :=)

    4. Joika-kaker er jo godt! 🙂 Tror jeg. Er sykt lenge siden jeg har hatt det. Da vi var på Hardangervidda i sommer så hadde vi med oss en boks, men den ble med hjem igjen også. Står i matboden enda. Haha. Det er vel det vi har av nødproviant her, i disse hamstringstider …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg