Jeg vil hylle alle kaffekoppene

 

1. mars – så deilig! 

 

Da vil jeg begynne dagen med å hylle alle livets kaffekopper! 1. mars – kanskje blir det kaffekoppenes dag i fremtiden! Ikke vet jeg…Men en kaffekopp ute og hjemme er alltid en høydare i mitt liv! De dagene jeg skal på jobb og står opp 0530 – så må det to kaffekopper til for at jeg i det hele tatt blir et våkent menneske! Selv om jeg alltid er tidlig oppe, så er denne tiden på døgnet helt unormal for meg! Det er helt sikkert…🥰

 

Jeg vil også hylle alle disse kaffestedene i Fredrikstad! ☕️ De er mange og allsidige..Og noen har mer hjertevarme enn andre! ❤️ Jeg trekker frem Kirkens Bymisjon. 

 

Noen har jeg lagt merke til tidligere, og noen steder er helt ukjent! Selv for meg..Det kan være små perler på litt ukjent mark! 

 

I dag er det vår i lufta, kalenderen sier at det er ny måned og denne måneden heter mars! Så ikke noe lure på folkens – snart snart blir flere og flere kaffekopper drukket utendørs! Bare til å glede seg! I skogen, på trappa, på verandaen, ved sjøen, i byen, på tur, i parken….ja, valgene er mange..

 

Ta en kaffekopp – kos dere! Og hver mandag har jeg innlegg om kaffekoppen Mandagskaffekoppen ☕️ Det er aldri et pes, bare stor LYKKE!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. I dag skal jeg kaffelere med Datteren. Vårt uttrykk for å ta en kaffekopp sammen på en kafe.
      Datteren fyller år i morgen. Den feirer hun nok sammen med samboeren sin, men jeg har invitert henne til en kaffekopp før hun skal på jobb i dag.
      Så da reiser jeg til Oslo i dag for å rekke en kjapp kopp kaffe med Datteren før hun skal på jobb klokka 13.

    2. Utrolig mange kaffekopper du har tatt rundt omkring. Mange fine bilder du har fått ut av det også. På tide å hylle kaffekoppen ja 😊☕️
      Fin dag til deg…klem 🫠

      1. Tusen takk, i dag hyller vi kaffekoppen og gir den en hel dag – nemlig 1. mars <3
        Ønsker deg en fin kveld videre ☕️ klem fra meg.

    3. Så er det mars og det blir både kake, tannlege og fotpleie på meg snart. Kaffe må man ha. Husker du hvor gammel du var da du drakk den føreste koppen med kaffe? Tror jeg var 14 år men er ikke sikker, men husker den og anledning husker jeg ikke. Det er haugusvis av typer kaffe som slik det er med te som jeg ikke drikker, Kaffebarer er det mange av men kun noen få som bare selger te. Bra at det regner slik at det blir bart. Men som alltid kommer det frem mye sand, søppel og dritt. Nå skal jeg hjem og rydde og handle litt. Så jeg veit ikke hva helgen inneholder. Ha en fin kveld.

      1. Jeg har tenkt mye på den første kaffekoppen, sånn ordentlig..
        Jeg tror faktisk det må være i kantina på skolen, videregående. Det var alltid stas
        Handlet der på fredager blant annet. Tror det må være da jeg begynte å drikke kaffe. Men er slett ikke 100 % sikker..
        Det var sånn litt og litt, var jo ikke 3 -4 kopper pr. dag på den tida.
        Du har mange oppdrag i mars også..Og håper du finner glede og hygge og uteliv.
        Sykkel og ganging. Så bra det regner og snøen og glatta forsvinner. Ha en riktig så fin kveld og helg og tusen takk!

      1. Ikke sant, kaffe må til når man skal våkne og være i gang så tidlig..
        Er litt for tidlig for meg dettte. Særlig på vinterstid..
        Når det er lyst og lett er det enklere <3 klemmer herfra.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg