jeg vil ha en blå ballong

 

I går!

Begynte dagen med sykehuset. På hørsel-avdelingen. Fikk innkalling da det var korona i mars og timen ble avlyst. For jeg hadde vært hos fastlegen og klaget på høreapparater. Dette tok jo tid og i mellomtiden hadde de blitt fikset! Men jeg tenkte at det aldri er bortkastet med en tur for å sjekke apparater.

 

Og jeg begynte å mase om nye etc…Men det kunne jeg bare glemme for de var bare 4 år gamle og kunne ikke byttes ut enda! Og hørselprøve kunne de heller ikke ta for det hadde jeg ikke gitt beskjed til fastlegen! Dette måtte komme derfra. Så satt jeg der da og sa jeg hører veldig dårlig om dagen! “Da kan det være ørevoks!” Og enda på visa var et øra ble staket opp med en nål som lignet på heklenål og plukket ut svære flak! Det var sykt vondt altså! For jeg har mye vondt i øra fra før også og noen ganger er de veldig ømme. Så ikke noe jeg likte så godt! Ikke for så skremme folket, at  jeg skriver det. For dritten må jo ut! Og for folk flest går det sikkert bra….

 

 

Fikk beskjed om å kjøpe dette middelet og rense øra hjemme. Noe jeg ikke rakk den kvelden for jeg var hos frisør og tenkte jeg kunne vente!!! Men neste dag våknet jeg “døv” kl. 0530. I dag altså..Hørte ingenting – det var helt tomt der oppe. Hørte ikke lyden fra et toalett som ble dratt ned eller vannet i springen som renner. Alvorlig! Plagene hadde sikkert forverret seg med frisørbesøk og rennende vann i øra ved skylling av hår og farge! Og slik at ørevoksen hadde plassert seg i en feil kanal i øret! Fy fader det var helt jævlig…Jeg tenkte hva gjør jeg – må jo på jobb! Har ikke vært på jobben på over en uke fordi jeg har vært på den andre jobben! Skikkelig krise altså…Men tok frem middelet og kjørte på med dråper og blåste vann ut og inn etter en time med disse dråpene i øret!

 

 

Etter det hørte jeg i hvertfall suset fra toalettet – så litt bedre og dro avgårde på jobb. Men hørte ikke bra altså og telefonsamtaler via mobil kunne jeg bare glemme i dag. Måtte bruke SMS…Jeg takler å skrive, men ikke alle andre gjør det! Folk vil ringe og prate! Ikke bra enda og  jeg har tatt nye skylling i øra! Og slik må  jeg nok holde på til alt var løst opp ….dette kan ta tid! 

 

Vært 2 skikkelige tråkige dager! Men jeg får bare håpe og tro at ved skylling og skylling i flere måneder så løser det seg opp og kanskje også forebyggende! Men jeg må si jeg ble redd i dag morges da jeg ikke hørte en eneste LYD! 

 

 

Det går fremover håper jeg! Nytter ikke legge seg ned å grine!

14 kommentarer
    1. Uffameg – det der er tøffe dager! Skjønner godt at du blei redd når du ikke hørte noe som helst! 🙁 håper det går seg til kjempefort! Klem <3

      1. Det var ikke greit nei og fikk litt panikk altså! Så kunne ikke legge meg igjen da jeg oppdaget 0 lyd…Så mye styr 1 time før jeg kunne stå opp. Ble lys våken – klem til deg…

    2. Får håpe det bedrer seg fortere enn du “frykter”..du er jo vant med dårlig hørsel..men når du omtrent ikke kan høre noe..må det være en stor belastning.. og særlig på jobb..
      Ønsker deg en fin morgendag <3Klem <3

    3. Trøsteklem. Det ballet på seg noe skikkelig altså. Håper det blir bedre. Har vært sløv med mine en god stund nå. Må få en time og sjekka det ene, får ikke bytta filter på det. Gode tanker og god bedring 🙂

    4. Skjønner godt at du fikk panikk. Jeg har vært plaget med tett øre på grunn av voks flere ganger, og jeg har en oransje ballong!!!! Det er bare å jobbe på, så blir det bedre med det i hvert fall. Merkelig hvordan det kan tette seg så voldsomt. God bedringsklem fra meg 🙂

      1. Takk, finn veldig panikk den morgenen..ble veldig lei meg og rar! Men må jobbe på med dette! Ja ble slik etter sykehuset. Og får mye voks på grunn av apparater. Blir en ond sirkel..Så hvis jeg er flink nå og forebygger også så hjelper det vel! Klem.

      1. Veldig tråkig og jeg ble både sliten og redd! Ingen grei start på dagen! Får skylle og jobbe med dette en stund jeg. Klem ti deg.

      1. Takk, det var ikke noe kjekt! Må jobbe med – så går det seg vel til. Ikke morsomt å bli helt utenfor og det blir man når hørselen forsvinner helt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg