Jeg velger meg april

 

God torsdag, jeg ventet på mars og våren..Jeg ventet på mars og våren og varmen som kommer etterhvert. Det er fremdeles kaldt og kuldegrader både morgen og kveld. De siste dagene har det også vært råkaldt. Slik kulde som kryper inn i alle hulrom i kroppen! Og så begynner jeg å vente på alle blomstene – ikke sett så mange blomster her enda, men i helga skal jeg gå i lia her og se etter blåveisen. Blåveis er vår for meg, den vokser jo ikke overalt, men man må vite om stedene! 

 

 

Så i dag i mangel på blomster måtte jeg hente inn litt blomster fra april 2021, slik bildene viser her. Slik at man har noe å hygge seg med. Man trenger virkelig det i disse tider! Hvor deler av Europa føles svart! 

 

Ønsker dere en april med mening når den kommer – meldt litt sol her til helga så håper det blir deilig. Det er i grunnen sola som er mars..Lys og sol 💚

 

T o r s d a g

14 kommentarer
    1. Her oppe hvor jeg bor, 20 min unna Oslo sentrum, er det ikke mye som minner om vår enda. I dag er det ordentlig grått og trist ute, og det ser ut til at det snart skal begynne å regne. Kanskje det er tingen, et ordentlig regnvær etterfulgt av sol. Da kan det hende naturen får seg et aldri så lite kikk 😉

      1. Akkurat sånn her også, skikkelig surt og kaldt denne uka og lite med sol..
        Det er sola som varmer…og det er kuldegrader hver kveld og morgen!
        Vi håper på masse sol og varme utover…det gjør oss glad! 🙂 klem..

    2. Ja nå spirer det i mitt distrikt av landet 🙂 Krokusen er i farta – men jeg elsker påskeliljer og pinseliljer 🙂 De er bare så vakre – og de kommer i april 😀

      1. April er en vakker måned og da kommer mange vårblomster frem ja..
        Tror dere er lenger fremme enn oss…spirer dårlig her på Kråkerøy.
        Kjølig om dagen…kuldegrader hver kveld og natt og morgen…

    3. ja nå trenger vi oppmuntring sol og farger ,er så mye elendighet som møter oss hver dag vi setter på tv og radio og hjerte mitt blør for alle dei stakkars uskyldige som må lide ,nå er det 12,9+ ute hos oss ,helt herlig

      1. God kveld, det er fryktelig det som skjer ja og det er så vondt og så meningsløst.
        Det har kommet mange flyktninger hit med buss til Råde, håper de får det godt!
        Varmt hos dere, her er det kjølig altså…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg