Jeg tok en Annebe

 

Hei fine. Hodepine er der, men litt mildere. For var skikkelig migrene. Jeg har ikke migrene jeg, men sånn hørselhodepine. Kommer etter dårleg dager, hvor jeg må bruke alt jeg har av krefter på å høre hva folk sier. Er vanskelig. Er jo på jobb hver dag. Noen dager har jeg bare lyst til grave meg ned…For det er så tråkig og så mye smerter…Men jeg er bare ikke sånn laget. Sinnet mitt er lyst. For lyst egentlig, for jeg ser ikke noe negativt med andre og har ingen sperrer. Jeg tenker at alle mennesker er snille som dagen er lang. Men det er fryktelig mange gufne uti der…

Men over til baking. Annebe laget et nydelige sukkerbrød her om dagen. Som hun pyntet med bær og krem. Jeg tenkte at det ville jeg prøve på også. Siden jeg ikke kom meg noe sted i dag , for det orket jeg ikke. Gå tur og sånn er greit, men ikke se folk eller prate med dem.

Sjekk oppskrift HER 

 

Hun hadde 2 oppskrifter, en med 5 egg og en med 3. Lagde den minste jeg da. Pleier å bruke Freia sin oppskrift jeg. Rappa hjemme hos mora mi. Hun baker ikke lenger. Men moro med noe nytt. Ble grei synes jeg, men skal ikke pynte den og sånn i dag. Men stekt og sånn. Pakket kaka inn i et kjøkkenhåndkle jeg og satt den tilbake i kald stekeovn. Så tar jeg den ut når jeg skal ha på krem.

 

Bak esukkerbrød til pinse du å da vel…

 

@solliv

 

8 kommentarer
    1. Så koselig du ble inspirert og takk for link ..syns ditt så veldig fint ut og fint med hjertekake da <3 Beste er å se positivt på ting selv om man blir sliten og det kan være tøffe tak noen ganger.. God bedring og kos deg med helga.. og kaka <3

      1. Tusen takk, denne kaka måtte jeg prøve vet du. Og hjerter er alltid fint. Livet er mange tøffe tak og det hjelper å være positiv. Takk for hilsen om God bedring, kos deg masse Klem.

    2. Trist at du skal slite så med hørselen at det går utover hodet. Du får lære deg noen enkle tegn/ bittelitt tegnspråk, så blir det i alle fall enklere å slappe av om JEG kommer på besøk <3 🙂 Nå er jeg skikkelig spent på den kaken, hva du skal fylle med og sånt 🙂 Jeg har bare løpt rundt til frisører i dag jeg, og etterpå middag med Hr Frodith 😀 KØFTE, på tyrkisk 🙂 klem

      1. Tusen takk, Skikkelig tråkig. Vært en veldig unormal uke. Virker som jeg har et anfall av noe greier. Det kom jo helt akutt. Pluss enorm utmattelse. Mye rart i øregangene vet du. Så mye kan skje. Kaka her blir enkel. Krem, druer, banan og kiwi 🙂 Bra dere koser dere. Og deilig med klipp da.

    3. Veldig godt å høre at det letter,, kanskje dagen i dag (søndag) er mye bedre 🙂 Ta det nå bare med ro og nyt pinsa på beste måten 🙂

      1. Tusen takk, er bedre, men ikke 100 %. Men nå hører jeg lyder i hvertfall. Har ikke hørt, vannet renne…Fuglekvitter eller eller dusjen eller skritt mot asfalt…Bare tomt der inne 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg