jeg satt meg ned

 

God kveld (bildet er fra bystranda i Moss).

 

Litt av og på med været i dag. Skikkelig guffent i stad og så ble det fint og så ble det plutselig veldig varmt på turen min i dag! Litt for mye klær på meg! Ustabilt vær…Det har jo vært så flott så lenge, men regn trengte vi, men ikke all denne vinden. 

 

Har sittet og tuklet med maskin som ikke virket i dag. Den hadde gått i en “frossen” tilstand. Det kan skje noen ganger, måtte kontakte sønn min og da fikk jeg hjelp. Så nå funker det bra. Mac er helt suveren det altså, men noen ganger skjer det noe rart og det funker ikke med control – alt – delete på en Mac! 

 

En ung kvinne – du finner henne på veien ned til båthavna på Jeløya

 

Med det samme har jeg tittet litt over reiseappene mine på telefon. Er jo så himla lenge siden jeg har brukt dem. VY appen husket jeg ikke passordet til, så jeg har kjøpt på maskin på stasjon de siste turene mine. Men hadde skrevet det opp så nå er det oppe og går igjen. Pluss at når jeg reiser med buss her i Østfold så er det en app og når jeg reiser i Vestfold er det annen app igjen for billett til Åsgårdstrand og nedover. Må ha kontroll på dette. For å betale på bussen går ikke lenger. Man må ha elektronisk billett.

 

En krakk på Kyststien ved Jeløya – kjempefin sti 

 

Og alt som er må jo logges inn og legges til bankkort og det har man jo fornyet på disse månedene da Norge stengte ned! Jeg merker jeg ble sliten av sånt…og man blir besatt og gir seg ikke før det er i mål på en måte! Lastet også ned en app som heter VY underholdning også, der får man masse gratis underholdning på billetten sin. Kjempebra og da må man kjøpe på appen eller på nettet og ikke på papir på togstasjon! Se her også: GJERRIGKNARK Så i dag TTT (ting tar tid).

 

En pung med penger var i grunn enklere …

14 kommentarer
      1. Veldig slitsomt. Det med buss er ikke lett egentlig – kke alle eldre har smart telefon.
        Og betale foran i bussen er det helt slutt på. Mann går inn bak!
        Noen ganger ønsker jeg meg et liv langt vekk fra alt av dingser…

          1. Ja, her i Fredrikstad og Oslo og Vestfold og Moss er det slik.
            Man kan ikke betale på bussen lenger. Ikke med kort og ikke med penger.

      1. Ikke sant – de gamle sliter fryktelig. Helt klart….
        Det kommer noen enkle løsninger med telefon også når det gjelder buss. Sende en SMS og det bør
        gå kanskje..kke alle har smart telefon.

    1. Godt at du fikk fikset problemet med MAC, har også MAC og er veldig fornøyd med den. Det er jo dyre pc men så varer de jo ganske lenge. Det er jo apper for alt mulig, og bussapp bruker jeg ikke. Er mange år siden sist jeg tok buss, og her tar man bilen. Bor jo noen mil unna sentrum. Tok lang tid før jeg ordnet meg bankid på mobilen, men nå er det en hendig sak. Begynte å bruke data i 1996, og jeg måtte jo teste det meste. Husker min første mobil, måtte bruke bruksanvisning for å sende en sms. haha.
      Passord og brukernavn har jeg skrevet opp. Er lett å glemme. Klem til deg.

      1. Man må bare henge med så godt man kan. Bankbrikke er suverent..
        Det var jeg glad for når det kom altså. Stått nok i lange køer i banken for å
        ordne ting og tang. Akkurat dette er helt topp å ordne selv ja.
        Buss tar jeg en del når jeg skal på turer..Liker å ta buss og tog. Det er min greie..
        Ønsker deg en fin kveld…Klem..

    2. Det var enklere med penger ja…. jeg måtte nettopp bytte bankkort – og det blir jo sååå mye styr…! Du er som meg – alt må ordnes på et blunk! Klem <3

      1. Ja, betale og få billett i hånda. Likte det jeg. Blir litt stressa når ting ikke virker jeg. Og reiser man med tog og buss som meg så må man ha orden på dette med betaling i apper. God klem da…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg