jeg ønsker å blogge

 

God lørdag! Deilig, sitter her med kaffe og føler meg ok etter en natt med nok søvn. Det har jeg ikke fått i det siste og da blir man sliten! Hele forrige helg fikk jeg manko og utover i uka ble jeg mer og mer trøtt. Jeg kom litt ut av søvn-rytmen min og da er det gjort for meg! På hverdagene er det vanskelig å hente seg inn igjen! Blir bare litt på etterskudd ettersom uka går! Jeg er ikke en person som kan legge meg kl. 2200 om kvelden for å ta igjen det tapte! Nok om det!

 

Mange mennesker kjeder seg litt. Blir litt sånn..Hva skal jeg gjøre? Begynn å blogge! Og du vil aldri kjede deg mer! Skrive blogg selv, ta bilder, ut i skogen og på tur! Bake litt og legge ut på bloggen. Finne på nye ting med bloggen din. Skrive på andres blogger. Kommentere og lære og få mange nye venner. Bli kreativ og bli flinkere teknisk og tenke nye tekster i hodet som man kan blogge om. Jeg vil påstå: Har du en blogg så har du i grunn nok å gjøre fra morgen til kveld! Det betyr ikke at du skal sitte å knote på tastaturet i 24 timer i døgnet. Men hele settingen og det rundt! Pluss at det er sosialt. Jeg har vært på flere bloggtreff og det er utrolig gøy. I år ble det ikke noe stort bloggtreff for da kom korona, men neste sommer får vi håpe og tro at det gamle livet er tilbake! Bloggtreff på Skype er ikke tingen altså! Synes jeg da…

 

Det å skrive gjør at du får sortert tanker og slikt også! Så det er litt medisin i det og blogge også. Kanskje mye medisin. Slippe og fylle hodet med alt – men la ting lufte seg litt innimellom. Så klart, man kan ikke dele alt her på blogg da. Må tenke litt og ta en avgjørelse. Men å begynne pent med en blogg om vær og vind så kan du heller øke temaene etter hvert. Skal du blogg på blogg.no – må du innom miniblogg først! Ser at folk er litt ivrige der i førsten og så dabber det av. Mitt råd er: hold ut og skriv flere innlegg hver dag og plutselig er man over i vanlig blogg. For miniblogg har ikke kommentarfelt, men tror det jobbes med fra support  sin side. For det er kommentarer som gjør at blogg blir gøy. Det synes i hvertfall jeg da. Du føler at du blir sett og lest og det blir litt driv i bloggen din. Og du får nye ideer og kanskje noen tilbakemeldinger som gjør at du må tenke annerledes og igjen være kreativ. Pluss at du blir kjent med masse hyggelig mennesker og de fleste ønsker deg alt godt og synes de bloggen din er fin så kommer de tilbake gang på gang! Så tenk ut hva bloggen din skal hete og hva du skal blogge om så kjør på med blogginga di! Det er gøy og veldig lærerikt for man lærer noe nytt hver eneste dag. Bruke hodet sitt er veldig viktig og få litt hjernetrening! 

 

 

Så min anbefaling – begynn i dag! Ønsker dere en fin lørdag!

 

Vi blogges…

12 kommentarer
    1. Ja blogging er fint og inspirerende. Så er det så forskjellige blogger der ute – og så mange herlige mennesker bak bloggene.

      Håper virkelig det kan bli et bloggtreff neste år der også jeg får anledning til å være med 😀

      Ønsker deg en fin lørdag, Solveig!

      klem

      1. Tusen takk, du får henge meg og blogge. Det er jo gøy og man blir kreativ og får mange venner! 🙂 Penger er ikke alt her i livet..Vi blir ikke rik her på blogg – men rik på gode mennesker! Klem…

    2. Blogging er kjempekoselig, og jeg elsker å lese dere bloggvenner sine blogger. Blir inspirerte av dere alle sammen 🙂

      Det hadde vært kjempekoselig med et bloggtreff, og det hadde vært koselig på skype da 🙂

      Ønsker deg en kjempefin lørdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    3. Det er en god anbefaling å komme med! En får aldri tid til å kjede seg om en blogger – og heldigvis for det! Det er ut og ta bilder, få nye ideer, lese andres blogger, kommentere, svare på mottatte kommentarer – I LOVE IT! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg