Jeg lot visakortet hvile i helgen…skrue snakker til dere..

Ga det mersmak!

Tja….Både ja og nei. Det er greit å spare kortet litt innimellom og være litt bevisst.  Men det var litt stusselig og kjedelig.

På fredag brukte jeg kortet da. Handlet for 300. Det er ikke mye man får. Handlet te og kaffe og melk og litt småtteri… Tulipaner. Og 1 toppris. Handlet ikke middag eller pålegg. En boks med grønn te koster så mye som kr. 100 nå..Det er sinnsykt dyrt.,På fredag skulle jeg spise ute. Var invitert på årsmøte. Der var det både drikke og snitter. Men var litt uvel og sterk hodepine. Så var hjemme. Så varmet meg rester fra middagen fra  torsdag.

Lørdag og søndag brukte jeg ikke penger. Lørdag gikk greit da var jeg i slaget her hjemme med rydding. Så savnet egentlig ikke bybesøket denne dagen. Søndag var verre. Etter tur og besøk hos mamma dro jeg til Gamlebyen. Ikke en pølse. Ikke en kaffekopp. Ikke handlet jeg noe..litt kjipt for det hadde smakt med en pølse eller noe der i Gamlebyen. Middag på lørdag og søndag ble pizza. Litt kjedelig med det samme to dager på rad. Men viktig å spise opp alt!

Ikke hadde jeg mye snop i helga og ble faktisk litt asosial også synes jeg..Så er nok ikke hver helg jeg tester dette igjen.. 🙂 Men følte jeg lærte litt om meg selv på en måte også. For det er viktig å være bevisst til økonomi, men ikke gjerrig. Det er to forskjellige ting.

#økonomi #spare #blogg

18 kommentarer
    1. Greit å tenke gjennom litt hva man bruker, men om man HAR litt penger, og ikke MÅ ha til regninger og sånt, så er det viktig å kose seg også 🙂 Vi lever bare en gang 🙂

      1. Januar er en tøff måned med en inntekt.. Så her kommer all min kunnskap inn.. 😀Jeg brenner litt for tall og økonomi 😀 mange ekteskap går i stykker på grunn av rot rundt dette.. 😲GOD NATT

      1. Ikke sant… Det tyter over av regninger. Så jeg må spare forbruket til det minimale… Overlever av dette også. Strømmen lever sitt eget liv ja…

    2. Hmmmm … det hørtes kjipt ut! Vi har jo stramma inn ganske betraktelig her hos oss det siste året. Solgt både bilen min og båten vår. Ikke er vi mye ute å spiser heller, og de lange flotte feriene er bare et vagt minne. Når inntekten går ned over 300.000 fordi kjærringa er blitt syk, så må en jo bare. Men himmel så kjedelig det er!! Og har vi råd, så bruker vi det til noe kos. Vi får jo ikke med oss noe når vi vandrer herfra heller … men det er forskjell på å være bevisst og være gjerrig. Som du sier selv.

      1. Ja og dere er to. Jeg er bare 2 og regningene er der. Januar er den aller tregeste måneden… Må rett og slett slite litt for å greie dette… Det var mye du mistet i lønn. Så da må det selges unna… Ser den 😲viktig å unne seg noe…. Det får komme i februar.

    3. Lurt å ta en pause fra visakorte ja..hihi…Her får det hvile ganske ofte….prøver å handle mat bare to ganger i uken..og ikke har vi kjøpesenter i nærheten…Vi har ofte samme middag to dager på rad…må jo spise opp rester….vil helst ikke kaste så mye….Ha en god ny dag!

      1. Flott. Høres ut som en sunn økonomi hos dere. Bra… 😀Jeg kaster ikke matrester.. Det blir enda bedre dagen etter mange ganger også…

    4. Klesshopping har jeg ikke dilla på for tiden, så faktisk så har både bilen og kortet fått hvile mye i det siste. Men rett før helga bestilte jeg en ny stol til stua mi, så det vises jo igjen på kontoen.
      Nå var jo det beløpet satt av til det formålet da, ikke noe impulsgreie akkurat. Men utover det er det jammen ikke så mye penger jeg bruker for tiden. Den sure nrk lisensen må jo betales nå, så jeg får nok spandere en tur innom nettbanken ja.
      Du er flink du. Og ja, det beviser jo at det er litt kjedelig å være nøysom også. Men må man, så må man.

      Klem

      1. Må man så må man.. Januar er en tøff måned. Alt kommer på engang. Det er sure penger. Klær har ikke jeg kjøpt nå heller.. Skal titte når det kommer litt vårfarger. Mye salg nå. Men jeg kjøper ikke for å fylle opp skapet. Det er jeg ferdig med. Men prøver å finne en tynn grønn høyhalset genser.. 😀Koselig med nye møbler hos deg da. Jeg sparer til en lampe. Klemmer til deg 😀

    5. Selv om man skal kose seg er det fint å prøve dager en ikke kjøper noe..være litt bevisst som du sier.. 🙂 Tenker den Topprisen smake ekstra godt denne helgen..hehe.. Håper hodepinen har gitt seg 🙂 Klem <3

      1. Viktig å tenke økonomi… For hvis man hele tida drar kortet hit og dit… Får man aldri rå til andre ting… Toppris ble delt i 2 og 2…hehe…Bedre på. lørdag… Hadde hodepine hele uka og gikk ikke over… Trekt… 😲Hmmmmm..
        Klemmer 🌷

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg