Jeg hopper aldri over en kaffepause ☕️

God  fredag her fra Sollivblogg! Utfordringen i dag er ordet  “hoppe” –  med Frodith.blogg.no 

 

Som sagt jeg hopper aldri over en kaffepause! Pauser er viktig! I pauser kan man drikke kaffe og  man hviler mellom oppgavene…I en kaffepause her hjemme kan jeg lese litt samtidig!

 

 

Jeg har lest bok nr. 1 i denne serien. Bok nr. 1 i en serie på tre. Den første boka heter “Søsterklokkene” forfatter er Lars Mytting. Fantastisk fortellerkunst fra første side. Aldri lest en slik bok jeg..Kan ikke annet si enn at den var vanskelig å legge fra seg. Jeg lot meg begeistre av denne oppdiktede fortellingen i boka her! Historien er fra slutten av 1800- tallet. 

 

 

 

Bok nr. 2 i serien “Hekneveven” – historen er fra førsten av 1900-tallet. Og har hoppet 21 år fra der første bok slutter. Jeg skal begynne på denne boka i dag!

 

Bok nr. 3 i serien – heter “Skråpånatta”.  Den har jeg ikke i hus enda, skal kjøpe etterhvert. Disse to andre fikk jeg av gutta til jul. 

 

 

18 kommentarer
    1. I dag glemte jeg å spise frokost. Hoppet liksom over den. Sånn nå rett før 12 tenkte jeg at jeg var sulten etter å ha vært ute i snøværet med hundnene. Kanskje på tide med lunsj. Da kom jeg til å tenke på at jeg vel ikke hadde spist frokost.

      1. Hehe, glemme frokost – det skjer sjelden hos meg. Men ikke alltid jeg orker mat kl 0530 – men spiser når jeg kommer på jobben. Har smurt mat og lagt i en matboks kvelden før.
        Har jeg fri, så koker jeg egg og slapper av.

    2. Du er en meget klok dame, for kaffepauser er viktige, ja! 😀
      “Søsterklokkene” ligger på bordet her ved siden av meg. Samboeren leser den. 🙂

    3. En pause må man ha både med og uten kaffe. LM er en kjent forfatter, ble rikskjent etter boka Hel ved. Ikke lenge etter kom en kjent værmann ut med boka Måk snø. Har begge hjemme og de er bra. Ute laver snøen ned så det er mange som må måke snø nå. Har vandret alt nesten 11 000 skritt i dag, vil rekke 300 000 skritt før februar er her. I det siste har jeg gått med gummistøvler med brodder på. Det er litt guffent på asfalt så vintersko er bedre. Skal hjem til nok en restemiddag men det er ok. Blir vel noe rester av taco med pølser i. Mat er dyrt så man bør spise opp det man har først. Ha en fin kveld.

      1. God ettermiddag Helge. Voldsomt mye være både her og der. Nesten alt for mye. Det er uvanlig.
        Dyktig forfatter som skriver rasene bra altså. Så verdt å lese ham. Du har gått masse til nå og det er jo bra.
        Men det er glatt og vått og kaldt om hverandre. Så man må følge med. Brodder må alltid på. Jeg bruker dem bare jeg skal
        ut i postkassa jeg. Kos deg med middagen, rester er bra mat og egenlig mange ganger bedre for da har smaken satt seg.
        Kjøpte litt nytt krydder også jeg nå. Godt med mat som smaker. Og så kjøpte jeg Grandiosa til 29,90 – smaker en gang i blant det.
        Takk for ønske og god kveld til deg!

    4. Kaffe – og/eller kaffepauser – kan ikke hoppes over nei! Flott innlegg – og spennende bøker, ser jeg, de er nok for meg også! God klem på fredagskvelden <3

      1. Kaffepauser må til altså..hjemme og på jobb..🏠☕️
        Bøkene er virkelig en stor fortellerkunst. For en dikter! 📚
        Fredagsklemmer herfra <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg