jeg gir meg ikke

 

God morgen, jeg trasker rundt hver dag. På jakt etter skritt og motiver. Det er sånn jeg er skrudd sammen. Det å gå gir livet mitt mening. Det å farte avgårde i skog og mark og by! Alltid noe å finne og jeg finner energi i det å gå og det å finne bilder og gamle og nye steder. Bloggen min handler mye om livet mitt. Hverdagen. Den dårlige hørselen. Hørselbloggen.

Turene mine. Gåskolen. Litt mat. Sauseskolen. Og om økonomi, sparing. Det å hele tiden tenke på hva man kjøper og drar med seg hjem. Av klær og ting til huset. Kjøpe det man trenger. Ikke fylle huset så fort man har ryddet litt. Være veldig bevisst på hva man bruker penger på. Jeg kjøper meget lite med klær. Kjøper jeg noe til huset er det som regel loppis eller noe jeg sparer på! Nye møbler kjøper jeg sjelden.

Skriver mye også om det å være alene. Ensomhet. Mange mennesker er ensomme i dagens samfunn. Mange elsker å ha folk rundt seg hele tiden. Hvis ikke trives dem ikke. Så klart hvis man er alene da! Da føler man seg nok ensom. Hvis man ønsker venner og ikke har så mange venner. Da er det annerledes. Da må man jobbe med finne venner både nye og finne tilbake til de gamle. Ikke lett. Mange venner jeg hadde som barn har jeg ikke kontakt med lenger. Sånn er det bare. Vi forandre oss underveis i livet. Andre interesser. En annen økonomi. Når man var barn så tenkte man ikke på de du lekte med hadde mye penger eller ikke! Vi bare hadde det gøy der og da. Fløy hjemme hos hverandre. Lekte. Gjorde ting sammen. Tror at når man er barn så trenger man flere venner enn når man er voksen. Har man 2 – 3 mennesker som man kan dele noen hemmeligheter med nå så holder det. Det holder for meg i hvertfall.

Som dere vet så gjør jeg de meste av ting bare med meg selv. Jeg er glad i mennesker, men liker å gjøre ting alene! Sånn har jeg vært det mesteparten av det voksne livet. Vet ikke, kan ha noe med mestring å gjøre. Og at jeg finner energi inne i dypet hos meg selv. Men å gjøre ting sammen med ungene. Det liker jeg. Det er familie. Det er noe annet. Men å dra en haug med folk her hjemme, det er rett og slett ikke meg.

Mange tenker at jeg kanskje er ensom. Men det er jeg overhodet ikke! Det er helt bevisst og mitt valg å gjøre ting alene…<3 

 

Ble litt vår på turen min i går. Vakre små påskeliljer. Mange i sammen. Det blir man jo glad av <3 Det gule. Den utrolige fine fargen som lyser opp 🙂

 

 

Noen tanker denne søndagen. Kos deg….<3 

Den som får en tier, samtykker.

 

12 kommentarer
    1. Åpent og ærlig og flott innlegg. 😊 Nyt søndagen i bedre vær håper jeg. Frokost og årsmøte står for tur her. 😊 klem

      1. Tusen takk, nei, vi to er sta og gir oss ikke!
        Hehe….Måtte le jeg også. For mange like overskrifter der ute i dag…
        Koser meg mye alene jeg. Liker det rett og slett! <3

    2. god morgen,jeg er glad jeg har slike fine venner her på bloggen :=) for her jeg bor langt ute på bygda er det ikke så mange rundt meg,jeg har noen venninner men vi sees ikke så veldig ofte,ikke om vinteren iallefall,rasfare og for langt å gå er litt av grunnen .
      Til hjemmet kjøper ikke jeg noe særlig heller,da må det være noe spesielt som appelerer til meg fort :=) og vi har opperasjon tøm frysebokser på gang,så her har vi ikke kjøpt en middag på 3 mnd ennå :=)
      Ha en fin dag og kos deg hva enn du finner på

      1. Tusen takk og god formiddag. Her inne på blogg er det stort vennskap. Gleder meg hver dag til å logge meg på her. Så mye samhold og glede. Ikke bare bare for dere å møtes akkurat. Lange veier og stengte veier. Så ser den. Men du vet dem er der <3 teller mye det. Kos deg med dagen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg