Jeg gikk tomhendt

 

Dro en tur til Gamlebyen etter at jeg hadde besøkt mamma i dag! Så bare satte sykkelen på utsiden av sykehjemmet og gikk ned til ferja derfra! Ferja går til Gamlebyen. En trikk på kjøl vet dere! Tenkte at en sykkel fikk stå i fred utenfor et sykehjem! Folk er vel ikke så frekke at dem stjeler derfra….Må jo være greit! For det er mange sykkeltyverier om dagen! 

 

I Gamlebyen var det både marked og strikkefestival! Så endel folk ute! 

 

Jeg så etter en ting og det var tyttebærsyltetøy til å ha til jul! Fant ikke noe…Sveler og kjøtt og pølser og sopp og plommer og poteter gadd jeg ikke dra på! Kjøpte meg kaffe og rundstykke på Strikkefestivalen. Men kjøpte ikke garn heller…Har lissom så mye garn her hjemme! Bruke det man har! Men moro å titte rundt, selv om jeg hadde lagt kjøpe-genet hjemme i dag! Men greit å slå i hjel noen timer på en søndag! Ute var det høst i lufta!

 

Folk har dratt frem luer og varmere jakker! Så får bare innfinne seg med det at en sommer er over, men ikke helt over…Minner er lagret og vitaminer er fylt opp! Jeg har benyttet en hver anledning til å være utendørs! Men så klart det er dager jeg har måttet gi pass, slik som på jobben! Det synes jeg faktisk er det tøffeste med å jobbe, all denne innetiden på et kontor! Føles helt meningsløs til tider! Heldigvis neste sommer styrer jeg mitt eget liv – det skal bli godt! 

 

Ferje tilbake etter hvert og sykkelen stod der jeg satt den! 🌸 Gikk ikke innom mamma på hjemturen, det var midt i middagen! Måltider er viktig på et sykehjem vet dere! Ikke bare der, men det er jo livet! 

 

Marked og festival! 

 

 

Mange godsaker 

 

 

Oppskrift på pai! 

 

Sveler og ja de var digre! 

16 kommentarer
    1. Så mye artig som foregikk i Gamlebyen, – bra du fikk med deg det! 🥰👍 Koselig å dra på besøk og godt at sykkelen var på plass! 😊

      1. Masse folk i Gamlebyen og ferjene var stappfulle.. Moro..
        Sykkelen var på plass…Første mamma spurte meg om når jeg kom! “Sykler du”? Så da husker hun at jeg er glad i å sykle! ❤️

      1. Ja, ble bare sånn….Gikk rundt og rundt og rundt for å finne dette syltetøyet! Da ble jeg litt oppgitt! Kjøpte derfra i fjor og nå fant jeg ikke noe syltetøy…Så da får det bli fra Rema da!

      1. Var masse fint å titte på! Svelene så gode ut, men var usikker på hva som var i røra her! For mye melk kanskje, og da blir jeg romlete i magen! Så ble et rundstykke!
        Ha en fin dag! 🙂

    2. Enten kjøper man eller lar være. Tyttebær hadde jeg garantert kjøpt og plommer. Sopp skaper trøbbel i tarmen hos meg. Men det er jo en opplevelse å se hva de selger, og kose seg når du er i Gamle byen.
      Klemsiklem herfra.

      1. God formiddag….Ja, jeg kunne jo kjøpt tyttebær og laget syltetøy selv. Var så opphengt i dette syltetøyet jeg ikke fant!
        Sånn ble det!
        Moro å titte rundt, kos deg masse med dagen! Klemmer herfra…

      1. Koselig på marked, ja de fleste rundt meg kjøpte sveler….Så tykke og digre og masse godt og forskjellig syltetøy til tilbehør + rømme! God klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg