Jeg gikk og gikk og gikk og gikk og gikk

 

Jeg var tidlig på i går og hadde med mat og drikke og gikk til en av de høyeste toppene her på Kråkerøy  – der har man god utsikt mot Telemark og man kan se Gaustatoppen! Gaustatoppen er et av Norges vakreste fjell og har en høyde over havet på 1883. Jeg skal ikke skryte på meg mange fjelltopper, men der har jeg faktisk vært!  I mens jeg satt der med min kaffe så kom det en hel skokk med folk! 

 

 

Utsikten er ikke feil og hadde man hatt et bra kamera med så kunne man fått flotte bilder! Bilder fra mobilen blir ikke det samme med motiver langt unna..

 

 

Gå tur her på Kråkerøy er det beste jeg vet 🥰

 

 

 

Den siste reisen – Gravplass fra bronsealderen!

 

 

Fineste matboksen min – kjøpte på loppis for sikkert 15 år siden! 

 

 

Etter å ha klatret opp i høyden, la jeg på vei nedover og gjennom en av de største skogene (ikke bilder fra skogen) her på Kråkerøy og etterhvert helt sør på øya og man når kysten! Dette er fra et sted som heter Tyttebærtangen – sør på øya og veldig mange hytter der..Et sted som jeg sjelden går til, men var en fin tur så dette er et sted jeg skal utforske mer. 

 

 

Ny rast..her hadde vi hytte tidligere – Bjørnevågkilen! Ikke innerst i kilen, men et stykke utover..

 

 

Vel hjemme igjen ble det mer LØKSUPPE siden jeg hadde masse mer i kjelen og det ble to skåler og da ble det middagen…Altså ble ingen tur ut og spise i går 🥰 da jeg hadde masse mat her hjemme! Etter en sykt lang tur…

 

Poenget mitt med turinnlegg er å vise at det ikke trenger å koste så mange kroner å være på tur. Sjekk mulighetene rundt deg! Her hadde jeg med mat, kaffe og vann hjemmefra. Man trenger ikke reise langt eller lenger enn langt for å nyte naturen vil jeg tro..Selv om man bor i byen, så en liten trikketur eller buss/bil så er ikke det som velter lasset! Ser bare på eldste sønn min, bor i Oslo og sender meg de flotteste bilder fra Oslomarka..Han bruker beina, trikk og buss..Viktig å komme seg ut og se noe som er større enn seg selv og løfte blikket vekk fra seg og sitt…vekk fra TV, data og sosiale medier…Være ute og titte rundt og glemme klokka…Man blir på en måte “HEL” etter slike dagsturer ❤️ 

 

Ha en fin mandag! 

20 kommentarer
    1. Flotte bilder fra tur..og løksuppe så deilig ut, ikke spist det på mange år.. 🙂 Liker slike svaberg/fjell med fin utsikt… Tror ikke jeg har vært på Gaustadtoppen ..men vet mange har tatt turen opp der… Jeg liker best enkle turer i nærheten..og helst ved sjøen 🙂 Klem og fin ny uke <3

      1. Tusen takk, jeg er som deg. Liker steder i nærheten her og prøver å variere litt..
        Jeg må ikke klatre høyt jeg..Viktig for meg være ute og finne fred og ro i naturen.
        Nyter det.
        Løksuppe er godt, det ligger ved en oppskrift her, men jeg har ikke prøvd den. Men
        ikke vanskelig, det er jo bare å skjære opp løk og koke veldig lenge..jeg liker den
        når den får en brunfarge! 🙂 Klem til deg og fineste kvelden og uke til deg.

      1. Tusen takk, ja – nå er det deilig på tur! Fin temp, godt å gå opp og ned og gjennom skog..
        Det enkle er absolutt det beste, masse klemmer ❤️

    2. Flotte bilder. Er godt med tur i naturen eller på veien. Nå er det blitt litt nysnø på fjellet så nattefrost har det visst vært.
      Ønsker deg en fin uke selv om det er tirsdag. Klem

      1. Tusen takk, tirsdag er også en dag…vi lever her og nå så tar alle dagene vi <3
        Snø, jaja…tidlig???
        God kveld til deg og klem…

    3. Det var verdt alle skrittene når man blir møtt av den utsikten. Å nei, det behøver slettes ikke koste så mye for å gå seg en tur, kort som lang. Jeg har også vært på Gaustadtoppen, men jeg gikk ikke opp. Tok taubanen jeg. Ønsker deg en riktig fin tirsdag, klem 🥰

      1. Herlig, godt å være på en topp!
        Ja, det er så flott på denne høyden på Kråkerøy. Og det hører med at jeg må dit minst en gang pr. høst..
        Mem fortsetter det med fint klart vær så blir det nok en ny tur! Glad i turer her jeg og det er budsjettvennlig! 🙂
        Klem og fin kveld i heimen…🥰

    4. Det er helt sant.🤩
      Å gå på tur trenger ikke å koste noe som helst.
      Vi er så heldige at vi har nydelig turterreng rett utenfor døra.🥰
      Nydelige bilder fra turen din.🤗

      1. Tusen takk, mange tenker at det ikke teller å gå tur rundt der man bor.
        Man må kjøre til fjellet og bruker dager og overnatting og greier..
        Komme seg ut den døra, det kan man ikke skylde på dårlig økonomi…mat må man ha hjemme også! 🙂
        Fin kveld videre…🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg