I går etter Strikkefestivalen

 

Hei hei, etter Strikkefestival i Gamlebyen og Gamlebyen har alltid mye å by på må man jo ha mat. Jeg er glad i mat! Det er noe jeg gleder meg til..lage noe godt hjemme eller spise på restaurant. I går da jeg kom hjem etter festivalen lagde jeg meg løksuppe! Du finner også en oppskrift under her, jeg har min egen vri…Jeg bruker masse karve! 

 

 

Løksuppe er deilig og veldig billig mat! 

 

 

 

 

Jeg kjøpte med en is også på Flora! Og softisen er faktisk dyrere enn hele middagen til sammen! 

 

 

 

 

I dag er jeg litt usikker på meg selv, spiser jo ute på søndager! Så får se hva dagen bringer…

 

Nydelig vakker søndag til deg! 

14 kommentarer
      1. Is har blitt luksus, altfor dyrt! Men softis slår alle rekorder nå..
        Koster jo skjorta..
        Løksuppe er veldig smakfullt og mettende. Synd du ikke tåler denne!

    1. Jeg har aldri laget løksuppe selv, men det servert en gang og det var veldig godt. Karve føler jeg er et must når man bruker mye løk, noe jeg selv gjør når jeg lager grønnsaksgryta mi. Ellers blir man litt vel luftig 🙈 Kan tenke meg at isen var dyrere enn middagen, men man må jo unne seg litt 😊 Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Løksuppe for meg er med karve, det gir nydelig smak. Blir ikke luftig
        av denne suppa tror jeg for løken er kokt veldig lenge..
        Men noen reagerer kanskje..Men jeg bruker karve for jeg elsker smaken av karve i denne suppa.
        Du får prøve å lage – ikke vanskelig vet du.. 🙂
        Takk – søndagen ble fin den..<3 klem…

      1. Man kan ha en loffeskive eller en skive av en baguett..
        Den skal jo gratineres i ovnen etter suppa er ferdig kokt.
        Da tar man en skive med loff og så ost og litt grønt og gratinerer dette på høy varme i ca. 10 minutter i ovnen.
        Digg!

    2. I disse dager må man være oppfinnsom med å prøve å lage billige middager.🤗
      Alt er blitt dyrt, også softis.😅
      Jeg undres på hvor dette skal ende altså.
      Håper søndagen har værtkjempefin!🤩🍃🍂

      1. Tusen takk, regnet på det!
        Softisen koster 1/4 av en timelønn på jobben min…Så det har blitt luksus.
        Men bare spist 3 stykk i sommer….Det får holde! 🙂
        God kveld 🌺

    3. Mmm – ser nyyydelig ut! Noen ganger er det jo bare deilig å kunne lage noe godt hjemme og krype opp i stolen og kose seg…! Spent på hva du har gjort idag da 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg