Jeg gikk bort søndagen

 

Jeg kom på den glupe ideen at jeg kunne gå Glommastien og besøk mamma..

 

 

Da fikk jeg se elva og fikk vært ute lenge lenge, kjørte et stykke da for må faktisk over to bruer for å komme på denne siden av elva.. Men likevel ble det langt: 21 000 skritt er en drøy vei og ganske mye å drasse på ene veien. Da sekken var full med klær jeg hadde vasket og strøket her hjemme, og pakket ned…Tok med en del klær fra mamma i går og tenkte at jeg tar en runde i vaskemaskinen her hjemme på dette! Hun har jo overhodet ikke kontroll på klær og klesskap! 

 

 

Mye å se på underveis..Tok noen bilder, men dette innlegget er ikke ment som et bildeinnlegg egentlig! 

 

 

Trist sted og har et dårlig rykte, men det finnes faktisk ikke andre steder i distriktet for slike korttidsopphold som vi har søkt på – 14 dager! Men man får følge med, og de fikk faktisk litt pepper av min svigerinne her om dagen! Da hun kom langt på dagen hadde de enda ikke fått mamma opp av senga og fått på henne rene klær..Dette går ikke! Poenget er at hun skal opp, kle seg ordentlig, spise med de andre. Alle andre løsninger er jo det hun surrer med selv…

 

I dag da jeg kom satt hun ute i stua og skravlet med noen andre damer, pent påkledd og veldig fornøyd! Til og med fått en avis å bla i…Mamma liker aviser! 🥰 Liker å lese, det har hun alltid likt!

 

Lev mens du kan – sier jeg bare!!!

24 kommentarer
      1. Ble en lang tur, godt å se ho oppe og i farta!
        Det er jo det som er poenget dettte oppholdet, komme seg og få energi – spise godt!🥰

      1. Turen ble lang og flott og litt tempo oppover,
        det er helt håpløst…skulle jo være avlastning for oss pårørende også…ikke fly der opp
        hele tida! Men jaggu, må man følge med altså…Klem.. 🙂

    1. godt dei har lytta når det ble sagt fra ,vi måtte også si fra når vår far kom på heim ,og det var av samme grunn ,han ble ikke tatt opp av senga,vasket og stelt og dei hadde ofte på ham skitne klær som lukta ,men det kom seg når vi klaget

      1. Men. må si i fra, for de er sløve altså…lar de ligge slik…man blir trist.
        Skal ikke en som er dement ha et verdig liv tenker jeg! Heldigvis er min svigerinne oppegående og
        følger opp og er aldri redd for å si i fra der det trengs..
        Håper de har tatt det til seg nå, for det er ikke meningen vi må være der flere ganger daglig for å følge opp
        rutiner vel?
        Trist med din pappa – det er vondt når det blir slik! 🥰

    2. Du er snill som tar deg så godt av og steller for mammaen din ❤ Det ble sannelig ganske mange søndagsskritt! Flott bilde av brua tatt fra undersiden 🙂

      1. Tusen takk, i grunn litt for langt for var mye asfalt!
        Gå opp og ta bussen hjem hadde vært optimalt..Det ble jo som å gå fra en by til en annen..
        Brua er lekker synes jeg og gøy med andre vinkler! 🙂

      1. Været var nydelig, men litt lang tur på asfalt..som å gå fra en by til en annen.
        Og jeg hadde jo ikke vært i ro før jeg gikk heller…
        Men men masse flott å se og fint vær gjorde susen.. 🙂 Og oppdraget ble utført! 🙂

    3. Wow, det var imponerende å gå så langt 💪

      Fint at svigerrinna di sa fra, sånt er jo langt ifra greit. Bra at hun satt oppe i stuen nå, det er slik det skal være hver dag❤

      1. Tusen takk, ble i grunn litt for langt – tok noen timer kan du si…gå fra en by til en annen – nesten!
        Man må si i fra, men her bør personalet skjerpe seg tenker jeg! Blir jo ikke avlastning for oss dette, hvis vi må opp der og følge med om hun er kledd og er oppe i stua! Sitte inne på det triste rommet SKAL HUN IKKE GJØRE! Tenker jeg…

    4. Du er ikke redd for å gå neo, 😀 Fint tur, men var nok greit å ta bussen hjem ☺️
      En må passe på sine for det skjer dessverre slike ting. Og det burde gå videre opp i systemet, for ofte er det jo pga for lite bemanning. Og dessverre hender det nok også at det er sløvhet. Merker på min mor stor forskjell på de som er på vakt. Vi sier også i fra når vi trenger det.
      Nyt dagen! 🙂❤

      1. Tusen takk…
        Har man ikke bemanning nok til å kle på de eldre med rene klær og få dem opp da er det på tide å stoppe opp i dette landet altså. Triste greier ❤️men vi får følge med både du og jeg 🌺🌸og flere med..

    5. Oy, det var litt av en tur. Jammen er du sprek. Godt moren din satt oppe og hadde fått avis. Håper det fortsetter fint for henne. Ha en vakker ny uke. Klemsiklem:)

      1. Tusen takk, ble litt langt egentlig…går greit dette hvis man hviler litt, men her gikk jeg på og tungt å bære!
        Vi får håpe de ordner opp for mor, hvis ikke kunne hun jo bare vært hjemme!
        Men jeg er ikke redd for å skrive i avisa, hvis jeg ser noe fanteri altså…
        Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg