Jeg går…

Hei og fin ettermiddag eller kveld kanskje…

Jeg går masse hele tida. Ikke noe som plutselig har blitt greia for meg i 2019. Ved å telle skritt, kilometer og turer. I over 25 år har jeg gått hver eneste dag. Jeg går alt fra 1 tur til 2 eller 3. Ettersom hva som skjer og hvor jeg er. Er jeg i syden. Blir det tur på morgenen og på kvelden før middag. I steikende sol, men har med drikkeflaske med vann under turen. Men vanlig sånn i hverdagen blir det som regel en tur etter jobb og en tur på kvelden. Det begynte da jeg fikk yngste sønn min. Det var tungt å trille barnevogn opp bakker her på Kråkerøy. Jeg tenkte, jeg må få bedre kondis. Så da gjorde jeg det om til rutine. Gåing. Det er bare noe man gjør. Tenker knapt på det.

Var jo ikke helt råtten før heller da. Jogga litt og spilte volleyball og sykla mye. Men  jeg gikk ikke hver dag.

Ble 3-4 dager nå i jula jeg ikke gikk. Var sjuk med høy feber. Da er det senga som gjelder.

For litt over 3 år siden skada jeg meg skikkelig. Brakk bekkenet. 3 brudd. Da ble det verre. Etterhvert grodde det jo og jeg kunne begynne å gå litt fortere med krykker. Så da jeg fullførte 3 kilometer med bekkenbrudd og med krykker, 2  måneder etter bruddet. Gråt jeg da jeg kom hjem igjen. Jeg hadde greit det. For jeg viste jo ikke om jeg noen gang kunne gå normalt igjen.. Så jeg går overalt, det er min greie.

Har trua på at det er bra for kropp og det indre. Tunge tanker raser opp i lufta og inn i skogen. Som regel borte når jeg kommer hjem og ikke med inn i senga i hvertfall.

Rutine er viktig…Det går av seg selv. Samme som å pusse tenna. Ikke alltid gøy da, men det er deilig å komme ut. Og andre ganger veldig deilig å komme hjem igjen…  #rutine #gåing

4 kommentarer
      1. Ja, det er utrolig deilig å bare gjøre det. At man har det som en daglig greie. Da blir det aldri noe jobb eller unnskyldning. Litt vondt i dag..kan ikke gå. Regner litt, venter til i morgen…

    1. Jeg hadde en periode på et par år . Da jeg var alene. Da gikk jeg hver dag. Tilogmed sent på kvelden baren MÅTTE jeg gå. Kunne finne på å gå ut , bare for å ha gjort det etter jeg kom fra seinvakt på jobb også.. Men det var førr jeg ramla helt sammen og ble liggende i en lang depresjon..
      I år har jeg bestemt meg for å komme i gang igjen. Det er jo så godt når det blir rutine i det. Og den friske luften og misjonen har ingen vondt av.
      Ha en fin dag

      1. Akkurat sånn er jeg å… Går til alle tider. Kl 2200 eller tidlig på morgenen.. Bare noe jeg gjør. Deilig. Ønsker deg en fin dag. Fint å komme igang med gåing.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg