Jeg fant mange blomster i dag, men disse plukket jeg

Jeg elsker å plukke blomster. Ta med litt hjem. Plukker ikke slike sånn det er lite av. Blåveis og sånn …de er penest der de står! Sånne andre det er mange av kan man plukke å ta med hjem. Her på Blomsterøya er det masse Mainøkler. Men litt vanskelige å finne. Nede i kratt og helst blant kuruker…ja, der gror Mainøklene. Her er det både kratt, kuruker og små holmer innimellom skogen. Der finnes dem. Jeg har mine steder som jeg vet om…

En av de vakreste synes jeg. Den duften er også så nydelig. De er vakre og litt sarte på en måte. De gjemmer seg litt. De står ikke frem i grøftekanten og roper: Her er jeg…..

Håper du også synes Mainøkler er vår! De roper på meg…Solliv, plukk meg. Vi vil hjem til deg ❤️

#mainøkler

8 kommentarer

Siste innlegg