Jeg er i 8. uke

 

God kveld! 

 

Som dere sikkert har fått med dere så er jeg i 8. uke med gåing til jobben! Har skrevet om det mange ganger før! Jeg går og går da den ene brua over til øya her repareres. Som følge av dette blir det kaos og køer. Jeg har valgt det bort og går til jobben, en ferjetur og gange gjennom Gamlebyen og utover til industrien! 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dette tar jo lenger tid som jeg har skrevet om før. Men det er helt klart en bonus! Bonus som bedre helse kanskje, får luft både før og etter jobben og våkner litt og føler seg mindre trøtt. En annen bonus er ved gå enn å kjøre bil: Det blir vakrere bilder å nyte ved å gå!  Det tror jeg vi er enige i alle sammen! De fleste bildene her er fra morgenen, bare det store treet er fra ettermiddagen og jeg synes det var så flott! Elsker trær, det er noe robust og enkelt over trær….En raushet som er sjelden i hverdagen! 

 

 

Det tar 9 uker å reparere brua – heldigvis ikke 9 måneder!

 

22 kommentarer
    1. Nydelige bilder ♥♥ Og ja, det har helt klart sine fordeler å gå ♥ Kommer du kanskje til å fortsette å gå selv om bru-arbeidet blir ferdig?
      Du er god synes jeg, men ja, mye heller gå enn å stange i endeløse køer 🙂
      Klem ♥

      1. Tusen takk snille deg. Som sagt jeg mister jo 2,5 time hver dag i fritid på en måte.
        Men det er masse bonus! Så er ikke så galt. Blir nok å gå etter at brua åpner igjen også.
        Nå har jeg skikkelig rutine på dette! 🙂 klem til deg.

      1. Tusen takk, flotte motiver slik på morgenen.
        Vært kaos i byen i mange uker. Jeg orker ikke kø!
        Så jeg er glad jeg valgte denne løsningen 🙂 Fin kveld til deg.

    2. Flotte bilder og trim på kjøpet når du går til og fra jobben… Men det er jo kanskje ikke hver dag som er like morsom å gå ut døra å vite man må gå …. Men det er jo gevinst i det rett og slett 😀

      1. Masse fine motiver. Tusen takk og det er gøy. I dag forsov jeg meg og ble hektisk, men rakk
        å gå ut døra før 0700. Veldig bra med masse luft før man er inne på kontoret en hel dag.
        Så stor gevinst dette og ikke minst økonomisk.

    3. Nydelige bilder i fra din morgenvandring til jobb. Mye bedre å gå enn å stange i kø. Broen blir vel ferdig i tide får vi håpe.
      Jeg er bedre av lungebetennelsen, når jeg blir frisk av den skal jeg ha influensa vaksinen. Må bestille vaksine mot lungebetennelse hos legen. Den blir jeg og ta. Gardere meg mot disse basseluskene.
      Ønsker deg en fin dag. Klem

      1. Så bra du er bedre! Flott å lese. Du får ta de vaksinene som er mulig.
        Kø orker ikke jeg og jeg er glad jeg valgte denne løsningen.
        Det har spart meg for mye frustrasjon. Helt klart. Men blir deilig når brua åpner igjen,
        for jeg føler at man blir litt innesperret her på øya! Klem til deg og fin kveld.

      1. Tusen takk <3
        Ble ikke så galt dette! Selv om det er litt tidlig for meg på morgenen.
        Men 1 uke igjen og jeg har greid målet mitt. Klemmer på!

    4. Disse spaserturene til og fra jobben er vel både positive og negative. Det første er jo at du blir i god form, men det andre er jo at du sikkert må opp tidligere og kommer mye senere hjem om ettermiddagene. Flotte bilder har du tatt 😊

      1. God formiddag. Ja, må opp mye tidligere og kommer sent hjem.
        Dette tar jo tid. To turer på a 45 minutter + ferje + bil fra Kråkerøy og hjem. Jeg bor jo ikke
        i byen men et godt stykke utenfor. Men det er et valg jeg tok når jeg hørte om denne brua!
        For jeg fryktet kø og kø ble det i bøtter og spann. Tusen takk, bilder blir det og veldig fint med soloppgangen.

    5. Du er sprek du. Og fine bilder får du også tid til å ta.
      Bra det ikke har vært snø og slapsvær disse ukene.

      1. Tusen takk, været har vært ganske fint. En del regn da.
        Men er jo et stykke å gå! Så blir 2 turer a 45 minutter morgen og ettermiddag + ferjeturen. Så dette tar tid. ! Og så bil det siste stykket hjem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg