ja, hva?

 

God kvelden dere…

 

Ja, hva skal man skrive om egentlig…Ingen elsker november eller ingen elsker Bamsegutt! 

 

Gidder ikke skrive så mye som noen av temaene, delte noe her om dagen på FB, men folk ble så sinte, så jeg slettet det..Jeg orker ikke forsvare eller krangle så mye her på sosiale medier..Tar gjerne  en diskusjon jeg altså, men liker det face to face..NOK OM DET!

 

Vi får heller heie på hverandre vi her inne: Se her GRYXEN Litt artig å følge meg på sånt synes jeg! Så stikk innom du også da vel 🙂 Moro når noen finner på noe gøy – noe som er helt ufarlig…Ingen blir krenket – bare trivelig syssel..

 

Blogg er ikke som før og ingen blir styrtrike om du klikker innpå – så bare for moro skyld…

 

Tok meg den frihet og deler litt fra min november – mye koselig å oppleve i denne måneden også! Viktig å nyte livet og finne gleder i små og store ting…Om det er en kaffekopp, vin, ut og spise, gå turer! Koselig å finne på noe…

 

 

 

 

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. koslige bilder hos deg ,det blir stemning med all den pynten .Trist att folk blir så sinna for en ugjerning som er begått for over 30 år siden ,jeg sitter igjen med en lei følelse av att der er mye mobb som er inne og skriver stygge komentarer og mobben er faktisk skyld i att mange har tatt sitt eget liv,det burde dei tenkt på før dei slenger ut så mye hat ,alle har lov til å få en ny kjangs i livet ,det mener iallefall jeg

      1. Takk…
        Ble plutselig veldig mye hat blant folk. Det er veldig trist. Alle mennesker trenger en ny sjans her i livet..Få familien hjem og de kan begynne å leve et liv før det er for sent. Har ikke han sonet nok så vet ikke jeg…Og Tore har alltid vært en dyktig journalist og det mener jeg!

        Ingen tjener på at folk tar selvmord…Det er bare dypt tragisk.

    2. Ja, hva….! Stygge, hatske ting på nett er ingen tjent med! Og det går ikke å diskutere i sosiale medier – krenkelser på løpende bånd! Enig med deg – face to face er tingen! Men – fine bilder fra din november! Det nytes ……… klem <3

      1. Ikke sant, nei det er ikke greit…
        Det ødelegger det meste. Og diskutere normalt på nettet går ikke.
        Så da får det bli litt bildeblogg innimellom…

        Tusen takk – det må til 🙂 God klem…

    3. Først må jeg jo bare takke så mye for den her flotte promoteringen av Gryxen!! <333
      – Dernest, kan jeg ikke si annet enn at det forholdet enkelte har til meningsutvekslinger/diskusjon, for meg er ubegripelig. I den Bansegutt-saken, er det ingen som har noen fasit, hvorav en dermed er hensatt til å dele ens refleksjoner og avveininger av de samme faktorer. Fra mitt ståsted, er det da utelukkende interessant å få innblikk i hvordan de som har landet på motsatt side har foretatt sin avveining for å komme til denne konklusjonen. Videre har vi de som virkelig brenner for en sak hvor de anser sin side som den eneste rette; Da følger det jo rent logisk at målet med å uttale seg er å overbevise andre, -og er det noe som IKKE får folk til å åpne seg for et eventuelt meningsskifte, så er det å fornærme de!!
      – Ikke sånn å forstå at det ikke er ganger en ikke har lyst til å røske tak i de på den andre siden, og spørre om de er dullstendig blåst eller noe *hehe*. Men som et voksent, relativt oppegående individ, er en faktisk nødt til å kunne beherske seg, og opptre sivilisert og saklig. En får eventuelt tømme ut det som måtte ha avstedkommet av frustrasjon til familie /venner på privaten. 😉

      1. Moro med Gryxen. Du skaper samhold og det liker vi godt.
        Sånn frem og tilbake drittkasting på nettet har jeg lite til overs for. For folk blir veldig usaklige.
        Ser på kommentarfeltet i avisa her også. Det er helt ille og se hvordan folk hiver møkk etter hverandre..
        Og til slutt så diskuterer dem ikke det saken handlet om en gang…Men helt ute på viddene….

    4. Skal ikke forundre meg om at Se og Hør tar saken og skaper bamsegutt til kjendis og frakter han hjem. Etikk og moral kan strekkes langt men overtramp fra pressen har kjendispressen snust på før. Skulle til Kongsberg i morgen men vil avlyse det venter besøk og vil ordne litt i leiligheten. Er på tide og skaffe julegaver så jeg skal sjekke hva mine søsken vil ha. Har jo sms fra i fjor så det er jo en pekepinn kanskje. Ha en fin dag.

      1. Hallo Helge! Hadde det vært i “gamle dager” så hadde Se og hør vært mer på.
        Opplaget i dag har jo falt ekstremt siden det var på mest populært nivå..Så er ingen gullgruve lenger det.
        Koselig med besøk hos deg, du får ordne og kanskje lage noen godt.
        Du får snoke på SMS og se om det er noen gaveønsker som du kan ordne denne julen..
        Matbutikkene har også fine julevarer synes jeg. Fine pakker med sjokolade. Gode eplejuicer og deilig spekemat som
        rødvinspølser og slikt. Det synes jeg er fine gaver. De har masse bra utvalg på Meny tror jeg det var. Ha en super kveld..

    5. Ja nei… hva skal man si….
      November er en vakker måned som alle de andre, i mine øyne 🙂 Og snart er den ferdig….
      klems og gode ønsker for dagen 🙂

      1. November er grei den, men man må jobbe med seg selv og lage seg gode dager.
        Det krevet litt mer av et menneske enn mai måned <3 Klemmer og fin fin kveld…

    6. Flotte novemberbilder.
      Jeg har i dag postet mitt innlegg i bamsegutt-debatten. Jeg har sittet på hendene mine lenge for ikke å oppleve kommentarfeltet fult av hatske ytringer. Nå klarte jeg ikke holde fingrene unna tastaturet lenger. litt Gry sin “feil”: Men det gjorde i grunn godt å få satt ord på noe av det jeg har tenkt på, så jeg burde vel være takknemlig ovenfor Gry.
      Nå skinner sola så jeg må vel ut å gå tur.

      1. Mange takk…Bra du har skrevet og tatt tak i det. Bra blogging det. Har lest saken fra dine øyne, og skrevet kommentar.
        Håper du har vært på tur i dag? Jeg følger med vettu…

          1. Bra, jeg har vært på jobb og sett på sola bak vinduer..
            Så du hadde vært på kaffetur, herlig..Viktig med lys i disse mørketider.

    7. Det beste er å diskutere under fire øyne om denne dokumentaren som de tok ned. Hatefulle ytringer på nett styrer jeg langt unna.Så bra at du sletta det.
      Flotte bilder av hvordan november kan være, ute og inne. Vi var en rask tur til byen og kjøpte julegave til huset. Hebbelille står pent ved veggen. Robotstøvsuger og mopper gulvet også. Lørdag blir det bakedag med minste barnebarn. 4 år. Det skal bakes kakemenn og andre figurer. 🥰Klem til deg.

      1. Takk, jeg måtte slette hos meg på FB og det jeg skrev på IG hos Tore. Folk gikk rett i svart.
        Fikk masse meldinger og dritt..Så slettet, men kanskje derfor jeg hadde trøbbel med IG i hele helgen også…
        Folk må jo godta at det finnes flere måter å tenke på her. Jeg ønsker Bamsegutt og familie et godt liv her i Norge.
        Guttungen må komme seg på skole og kona i jobb.
        Oj…Fått kjøpt dere gave til dere selv, herlig…Ja da kan du måke mer snø og strikke etterpå..Og hybelkaninene blir borte
        og vekk…Deilig. Kos deg med bakedag og barnebarn…Så gøy – koselig det og ha en fin kveld…Klem…

    8. Ikke gøy med hatkommentarer, så jeg holder meg vanligvis langt unna sånne diskusjoner. Men folk må da få en ny sjanse etter alle de årene, tenker jeg. Fine og koselige bilder hos deg. Ha en vakker fredag. Klemsiklem:)

      1. Nei, liker ikke amper stemning her. Jeg synes Bamsegutt og familie trenger støtte og ikke mer
        ståk for ham nå…Familien trenger å komme hit til Norge – ta i bruk et nytt godt familieliv. Leve livet
        og ha fine dager.
        Klemmer..

    9. Hadde egentlig ikke tenkt å kommentere mer ang bamsegutt
      Men når jeg ser blant annen de fine kommentarene til fruensvilje
      Soliv og kjerringtanker så blir jeg veldig glad
      Bloggere som har hodet på rett plass
      Og ikke oppfordrer til lynsjestemning😊

      1. Tusen takk, ja familien trenger et nytt godt liv i Norge.
        De landet i Norge i går kveld, leste jeg på VG. Etterhvert blir spleisen utbetalt og
        da blir det et fint hjem til den prisen vil jeg tro. Slikt hat som det har vært i denne saken er helt grusomt.
        Ligner ikke nordmenn å være så slemme!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg