iskrem 🍩

 

Iskrem smaker deilig pĂ„ varme dager det! 🍩

 

NĂ„ har igjen  den “forhatte” vinteren kommet tilbake
Kjempekaldt! Jeg gĂ„r og fryser og gĂ„r! ❄

 

Hjem fra jobb, rakk jeg heller ikke ferja og mÄtte gÄ om byen..en halvtime ekstra Ä gÄ! Hjemme klokka 1730 etter en handlerunde
.blÊh
.blir lang dag altsÄ!

 

Men nÄ kommer poenget..PÄ veien hjem, gikk jeg forbi to spisesteder..Det ene stedet lokket med iskrem og kaffe! Det andre stedet med to, ja hele to iskrem-plakater utenfor med reklame for Hennig Olsen is
Hallo det er iskaldt og rundt 10 kuldegrader
Det fristet ikke meg med iskrem i dag! Hadde mer enn nok med Ä trÄ unna det nye laget med snÞ som skjuler issvullene i gatene



 

Men sĂ„ tenker jeg, er det litt for mye rutine nĂ„r de samme plakatene blir bĂ„ret ut og inn hele Ă„ret..Hvorfor ikke friste med varm lĂžksuppe eller noe annet snadder! Driver man butikk/restaurant/cafe i Fredrikstad sĂ„ fĂ„r man ikke mye gratis altsÄ Mange om benet og Fredrikstad er ingen rik by – vi topper faktisk statikken i antall innbyggere som er en del av NAV-systemet! Vi ble kaldt byen med mange Navere av en tidligere restaurant som ga opp hos oss i vinter
NĂ„r hĂžsten kom ble det som Ă„ slĂ„ av bryter
Ble skikkelig storm i kommentarfeltet kan du si! 

 

Du skal drive ganske bra butikk om du skal selge is i Fredrikstad denne vinteren
.Den er helt unormal og kaldere enn jeg noen gang kan huske! Og all den snþen og glatte veier
Vel, igjen
varm toddy, supper og glþgg med vin
.hadde nok vért en bedre “innkaster”.

 

“Man selger ikke sand i Sahara”

 

14 kommentarer
    1. He-he. Lenge siden jeg har sett iskrem-reklame pÄ mine kanter.
      Vi var pÄ ferie pÄ Vestlandet for en del Är siden. Det blÄste friskt. Kuling eller noe slikt. Helt vilt for ei innlandskjerring som meg.
      Jeg og Eldste SÞnn var en tur for Ä se pÄ vÊr, eller snarere uvÊr. Skikkelig turister. Jeg hadde lovet han is. Det var jo sommer, selv om det blÄste og hagler og var langt fra varmt.
      Da vi kom til is-kiosken sto det et stort skilt utenfor; VARM SJOKOLADE MED KREM De hadde skjĂžnt det.

      1. Herlig historie, de skjĂžnte det…
        Men som sagt – de bĂžr jo vurdere og kjĂžpe inn nye plakater og kritt og lokke folk inn med gode varme retter
        i kulda…Is er godt pĂ„ sommeren, nĂ„ er ikke det sesong for meg. Da drar jeg heller til Halden og spiser pĂ„
        Skofabrikken – hehe…

    2. Hehe. En god kremis kunne vĂŠrt godt i kulda om dem har fyr i ovnen Ă„ serverer varm kakao til. Men det er vel heller tvilsomt at dem gjĂžr?
      Her er det sÄ fÄ folk at vÄrt eneste spisested har kun Äpent i helgene..

      1. Ikke sant, mÄ jo vÊre et mye bedre tilbud. Nei, det skjÞnte jeg ikke noe av.
        Hvorfor reklamere sÄ veldig med is pÄ denne Ärstiden..
        Fin dag videre til deg! 🙂

    3. 😀 yohooooo is!!!
      Njaaa litt tidlig for den plakaten kanskje… men som du sier, ta en lĂžksuppe eller noe annet! 🙂 lag deg en god fredag! Her er det “bare” minus 6 grader ute – men kaaaaaldt ja! klems

    4. det sÄg rimelig kaldt ut pÄ det siste bilde ja ,vi er jo vant med det men hvor kaldt det er spÞrs litt pÄ hvor i landet en bor ,om lufta er fuktig eller tÞrr ,men is nei det frister ikke om vinteren der er jeg enige .Ser det er en stygg brann i Fredrikstad i dag ,hÄper det gÄr bra for alle mennesker

      1. Veldig kaldt her, 14 kuldegrader i dag og man kan gange med 2 og fÄ slik det fÞles.
        SĂ„ det er kaldt. Voldsomt stor brann, heldigviis ingen skadet. Men triste greier..
        VÊrt mye branner her nÄ, med alle bussene ogsÄ og flere bygninger. Brann er helt forferdelig.
        Brua hit er stengt, jeg vet ikke nÄr den Äpner igjen..

    5. Is i denne kulda frister ikke akkurat, men gleder meg til at det blir tider for det igjen. 😀

    6. Is er godt uansett hvilken Ärstid det er. Man har jo bÄde issalat og iskake som er godt. Min sÞster kommer hjem denne helgen men om det var i dag eller morgen husker jeg ikke. Det var bra at det ikke gikk verre. HÞrte at det var brann i Fredrikstad i dag, tror du bor et stykke unna og ikke er preget av det. Brenner mye her i landet sÄ brannvern er alltid noe man mÄ huske pÄ. NÄ er det sol ute og det skal bli mildere leste jeg et sted. Ha en fin kveld.

      1. Veldig stor brann i Fredrikstad. Langt fra meg 4 – kilometer. Forferdelig trist med
        bybranner altsÄ..Dette her var en flott gammel bygning. FÄr hÄpe politiet finner ut hvor
        brannen startet. Det brenner jo sÄ mye her nede.
        Igjen masse god bedring til din sÞster. HÄper hun fÄr god pleie hjemme, for dette tar jo tid.
        Trist altsÄ.
        Is er godt, men jeg spiser lite is pÄ denne tiden. Blir sommergreie for meg..
        Ha en fin kveld og blir litt TV her hos meg med Mesternes Mester.

    7. Hihi, utrolig… nei, is er det siste jeg har lyst pĂ„ nĂ„ altsĂ„! Varm suppe, toddy, hva som helst… men ikke is! Det siste bildet er forresten skikkelig lekkert! Klemmer til deg <3

      1. Tusen takk, ja kan du skjÞnne det. Hvis man driver butikk, sÄ vil man vel prÞve Ä
        selge noe…Ikke bare dra ut plakaten og hĂ„pe det beste..
        KjĂžp ny tavle og kritt reklamere med gode varme retter i kulda. Det vil folk ha..
        Is nÄ lissom, holder jo pÄ Ä fryse i hjel..hjelpes..
        Fredagsklem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg