is er ferskvare

 

Jeg gikk til sjøen i dag, jeg ville se hvordan det var med isen. Alle disse flotte turene jeg har hatt på isen i år! Det har vært befriende og deilig…Kaldt, men utrolig fint! Den var så tykk så tykk…Regnet nesten med at den ville ligge inne i vika en god stund til. Neida, is er ferskvare…Forsvinner fort det er endring i temperatur, vind, sol, strøm etc..Og sjøen spiser seg innover. Det er fort gjort!

 

Så nå er det bare å vente på Tjelden! Grågåsa har jeg både sett og hørt! Den kommer tidlig…

 

Deler bare noen bilder fra sjøen som for litt siden var is…

 

 

Liker disse fargene – gyllent! 

 

 

 

 

 

Utover der vandret jeg…Vel – kanskje 10 år til neste gang! Hvem vet…

 

 

Over her gikk jeg også! Is er magisk, ferskvare og lunefull…

 

 

I skogen er det skygge og der finner man is! En god stund til tenker jeg..

 

En deilig tur etter jobben i dag..snart er det middag her i heimen. Rester fra i går! Restemiddag er aldri feil! 

 

En blomstrende mars ønskes dere alle…!

 

(bildet er ikke fra i dag)

 

8 kommentarer
      1. Is er flott helt klart…men åpen sjø er det beste! Der er vi enig – deilig med bad i sjøen…Kanskje bare 2 måneder nå! Jippi…

      1. Ja, jeg ble overrasket – for her var tykk is altså og plutselig er den helt borte…rart…
        Nå er fuglelivet vi ser etter snart…Tjeld og Linerla ( kommer som regel 8. april her på Kråkerøy) Tjelden litt tidligere. Tusen takk, deilig med sol..i går var det tåke og guffent! Klemmer….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg