Ingen jul uten

 

Det ble fredag…

 

Dagene er jo like nå som jeg ikke jobber…men sånn er det vet dere..Men det er jo lov å glede seg til fredager allikevel, ikke sant? Det er mange som ikke av forskjellige grunner ikke jobber og helgen er vel ikke bare for folk som er i jobb! Nei, makan….Sånn er det virkelig ikke! 

 

Fredag og helg kan man selv lage seg gode planer og gjøre noe annet og kanskje spise noe annet enn det vanlige og kanskje en kakebit til kaffen! Jeg var mer kakemenneske før, likte å kjøpe meg kake eller bake noe …Er jeg ute og drikker kaffe nå så tar jeg mange ganger noe mer mettende..Baguett eller noe..Har mer lyst på det..Man forandrer seg! Isen jeg kjøpte i sommer ligger fortsatt i fryseren.. 🙂 Kjekt å ha, kanskje spise en is i helgen…hehe…

 

 

Kristorn er fint…Og for mange er det ingen jul uten..Tror det er et sted her i Fredrikstad de gror ville, muligens flere…Men man kjøpe planter på hagesenter å se om man får det til i hagen sin..Jeg har ikke prøvd, men har lyst..

 

Ser at noen ikke bruker egne bilder til bloggen, samme for meg altså..Men jeg bruker alltid egne bilder så det er sagt! Det er min greie med blogginga, bilder……Men folk er forskjellig…noen låner tekster og noen låner bilder! En blogg som er super på bilder er: KRETAHALVORSEN De kan det med bilder….virkelig glad i den bloggen..Blå himmel og blått hav – ja, hva mer kan man lengte etter………

 

 

 

19 kommentarer
    1. liker egne bilder jeg også ,jeg har 2 kristorn i hagen men dei er små ,ene kjøpte vi i år ,den andre har vi hatt en stund,den trivdes ikke så da jeg ville flytte den fant jeg årsaken ,den var jordmaurtue under planten og det likte den ikke ,nå er den frisk og fin men som sagt ,dei vokser meget sakte :=) og jaen kan virkelig glede seg til fredag selv om en går hjemme :=)

      1. Bilder til bloggen er greit å mekke selv synes jeg også.
        Skulle nok ha plantet en slik busk for 30 år siden. Ja, jordmaur
        vil vi ikke ha under buskene..Vakre busker helt klart…
        Helg er fredag ettermiddag og ut søndagen..Da er det litt annerledes dager… 🙂

    2. Jeg liker også egne bilder som viser hva man holder på med.🥰🤩
      Nydelige bilder av Kristtorn.
      Det hører med til jula.🤩🌟
      Jeg vet ikke om det er noen her nord som har det og om den klarer seg i dette klimaet.
      Jeg har aldri sett det hos noen.
      Riktig god fredagskveld til deg.🤩

      1. Takk, ja de er fine de buskene…
        Hos dere trives de nok ikke, får kjøpe seg en liten plante på butikken eller kvister..
        Flotte er de uansett…
        God fredagskveld videre… 🙂

    3. Kristtorn er ei fin plante, og hos dere vil jeg tro den trives. Den vokser ihvertfall langs kysten på Sør- og Vestlandet. Jeg kjøpte meg en liten plante, men den står i kjøkkenvinduet, – kommer nok til å fryse ute her.

      1. Hos dere i innlandet er nok ikke dette en innertier å ha i hagen vil jeg tro!
        De vokser langs kysten og gror noe veldig…Jeg har lest om dette stedet i Fredrikstad. Men ikke
        fått vært der og sjekket..Og de kan være vanskelige å finne, for det er ikke alle det er bær på..Man må være
        lommekjent.
        Fine til jul altså og man blir glad når man finner slike i nabolaget her 🙂 kos deg masse med kvelden da..Her blir det fotball.

    4. Helg er viktig – uansett om man jobber eller ei! Jeg kjører alltid egne bilder – med unntak av grønnspetten som jeg måtte hente meg på Pixabay….! Det er jo halve moroa med bloggen det å ta de bildene! Håper du er godt på bedringens vei, min venn – stor klem <3

      1. Egne bilder må til.. Det er greia med bloggen..
        Nå er jeg frisk og rask og kvitt.. Luftveissykdommen..Men det blir nok mye influensa og forkjølelse og alt det blant folk i vinter.. Sånn er det 😀God klem..

    5. Kristtorn er så fint 🙂

      Jeg bruker bare egne bilder 🙂 Det er som du sier, greia med bloggen det 😀

      God lørdag til deg! klem

      1. Fineste busk, tenk hvor den lyser opp nå før jul for de som er så heldig å ha den i hagen…
        Blogg eer best med egen bilder for meg og min blogg..Og du er en mester med bilder på bloggen din!
        Ha en fin lørdag, masse kamper i dag å 🙂 klem…

      1. Du er flink med bilder og det liker jeg….
        Noen ganger er det greit å “låne”
        Blogg skal jo være et håndværk tenker jeg…Man produserer noe…

    6. Liker best blogger med egne bilder, både min og andres, men det hender jeg må låne for å illustrere noe.
      Vi har også helg selv om vi “bare” går hjemme. Litt annerledes må det være, for da får vi en følelse av å forandring 😉
      God lørdag, og god adventstid! Klem <3

      1. Forandring må til, alle dager bør ikke være like….noen med farger og noen litt grå..
        Egne bilder er fint. Men folk får gjøre som dem vil, men
        jeg kjører på egne bilder.
        God kveld videre og tusen takk og ligeså.. <3

    7. Kristtorn er så vakkert. Sønnen min har en diger i hagen, og den har blå bær. En jeg kjenner ute i Torsnes har flere busker med røde bær. De liker seg godt her i vårt klima, så det må du prøve. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg