ikke på jobb

 

God morgen…Sånn kan det gå hvis alle marsjerer og går i takt…Jeg er jo en slik type som IKKE gjør det. Jeg gjør som regel motsatt av alle andre mennesker. Jeg liker å gjøre mine egne stier og JA, jeg er ikke flokk-menneske. Mange elsker jo det, samles i store grupper. Haug med venninner. På shopping, ute på konserter…Ute og spise sammen. Store grillfester. Mange er redde for å takke nei, for de er redde for hva folk tenker om dem. Akkurat det gir jeg FA.. i..Folk får prate og mene det dem vil. Det bryr jeg meg ikke om altså! Mange som sier til meg. Er det ikke kjedelig å spise ute alene. Det er jo ikke det. De fleste gangene er man faktisk ute for å bli mett. For å nyte god mat. Slippe å vaske opp. Slippe å handle. Bare spise….Vite hva man spiser. Er det en hel skokk ute sammen så vet man jo nesten ikke hvordan maten smaker. Man er mer opptatt av å prate! Jeg er opptatt av å spise. Se maten. Lukte på maten. Lære noe nytt jeg kan lage hjemme. Få en fin matopplevelse 🙂

Det ble mye mat. Kanskje fordi det snart er frokost. En annen ting. Jeg kjøper aldri masse pålegg når jeg bor her alene. Det går mest i ost og makrell i tomat.  Neste uke kan man jo kjøpe to andre pålegg i skapet. Slik at man unngår at ting ikke blir spist opp. For har man mye forskjellig i skapet. Så åpner man flere ting på en gang….Kan fort bli mat man ikke helt har kontroll på! Skjønner dere poenget, gjør det som faller deg inn. Vær sjef over ditt eget liv! Du trenger ikke gå i takt med alle mennesker hele tida. Være unik, være deg selv. Ikke være redd for å si nei, for å såre andre mennesker. Men si nei på en bestemt og hyggelig måte. Ikke si JA fordi du ikke tør å si NEI…P.S. Bildet er fra Akerselva. En hengebru. Det var litt ekkelt å gå over altså…

 

Fin dag videre…

6 kommentarer
    1. Måtte smile her… 😀 Her kom det mye på en gang, men følger deg veldig langt. Har egenlig aldri hatt sansen for sånne sammenstimlinger. Men av og til så må man det jo … 🙂 Gode poenger, og det med pålegg og kjøleskapet. Tror jeg bare har brukt syltetøy og norvegia siste årene,. med unntak av jula da 🙂

      1. Tusen takk, kunne jo skrevet masse mer. Men jeg er ikke glad i lange innlegg ….Så da blir det litt her og der….Ja her går det for det meste i gulost rett og slett. Og knekkebrød. Knekkebrød er billig! 🙂

    2. Vi to er jo prikk like, vi! Så alt dette her er som om jeg sjøl skulle sagt det! Forresten – her går det bare i ost altså – forskjellig gulost… uke etter uke etter uke…… god klem til deg <3

      1. Herlig..Ja, mye likheter har jeg skjønt og det er så koselig. Ost er det beste pålegget. I alle varianter…år etter år…Klemmer og God Natt…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg