ikke på jobb dag

 

I går spurte jeg om jeg kunne ta en dag fri og heller jobbe lenger torsdag og fredag! Det er jo det jeg vil. Jeg vil jobbe 3 dager i uka og ha 2 dager fri i uka. Jeg har 60 % stilling og får “bare” 60 % lønn! Det har vært mitt ønske i 4 år nå! Det er mange årsaker til det! Jeg synes jeg får mer igjen av en fridag her hjemme enn å komme hjem 13:30 hver dag hele uka. En tur ut – det er det jeg får igjen for 60 %. Jeg vil gjøre noe mer ut av fridagene mine – reise og kose meg og gjøre masse ting! Det er det jeg vil. Men Korona og slikt stopper jo disse planene. Frister ikke dra på hotell-ferie eller tur til Oslo og nå skal vi IKKE reise i det hele tatt..Men det kommer en ny vår! Og da håper jeg at alle mine mål er i boks! Et annet mål jeg hadde var å begynne å studere i Halden! Bruke 1 eller 2 av dagene i uka til det. Det var en plan og et mål jeg hadde for 4 år siden! Men det ble jo ikke noe av….Men i dag er jeg hjemme her og skal faktisk rydde ut jula! Viktig med små mål, hehe…

 

Lag deg en fin dag da!…..

 

I dag ja – ny dag og har masse gjøremål her hjemme!

15 kommentarer
    1. God morgen!
      Det høres jo mye bedre ut å få ha TO dager fri enn å ha kortere arbeidsdager….. Håper dette går i orden for deg, Solveig. Da kan man jo som du sier, planlegge litt mer og få mer ut av fridagene.

      Lag deg en fin onsdag!

      klem

      1. God formiddag. Jeg ønsker det og har prøvd å få det til i snart 4 år. Men ting tar tid…Men har litt trua nå! Mye bedre med hele dager her hjemme. Enn å komme sliten hjem med hodepine hver eneste jobbedag! Hodepine som sitter i hele kvelden! Har ikke hodepine når jeg er hjemme i helga! Klem…

    2. Jeg har brukt de to siste dagene på å rydde ut jula.
      Ble mange turer opp og ned i kjelleren med esker.
      Dagens trim.
      Var litt deilig å få rydda selv om det blir litt tomt med en gang.

      1. Ja, det er skikkelig trim. Målte skritt her inne jeg og det ble 5.000 bare ved rydding!
        Tomt og deilig – skal kjøpe meg noen blomster – men gidder ikke nå i kulda!

    3. Høres ut som jeg ville ønsket det også. Helt enig i at det er bedre med litt lengre dager når du jobber, og kunne ha hele dager fri. Da får du slappet mer av 😀 Håper du får det fast etterhvert. Lykke til! 🙂

      1. Tusen takk, jeg ønsker hele dager hvor jeg kan kose meg meg på tur eller her hjemme. Alt blir litt kavete nå. Stress morgen og hodepine hver dag! ikke så greit.

    4. Deilig å ha hele fridager – ingen tvil om det! Jeg har jo annenhver fredag fri – det er gull! Håper du har kosa deg max idag, og at du har fått unna juleprosjektet! Klem <3

      1. Jeg liker hele dager. Da kan man kose seg hele dagen + kvelden før! Føle at man lever 🙂 Ryddet og styret – mye greier her og der. Enda jeg hadde ryddet en del! God klem…
        Kosa meg jeg, gått tur og sett litt på en serie..Og pratet med ei nabodame jeg møtte på turen min. Veldig hyggelig. Får mye ut av en dag altså!

    5. Spennende mål og planer. Meldte meg på et studium til på Universitet, men det måtte jeg bare si fra meg. Lykke til, og håper du får fast uke slik du ønsker. 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg