ikke en tur som selger akkurat men solliv er solliv

God kveld i hytta hvis du har, eller hus eller telt eller noe 🙂

Traska litt her på Kråkerøyfjellet igjen da. Her er det ikke høyt skal jeg si dere. Høyeste fjelltoppen er ikke mange meter over havet. Men jeg bor på en øy og for mange år tilbake så stod havet høyt over her. Så får være glad det er noen “fjell” å bestige. 

 

Det går mot en annen årstid etterhvert. Det ser man på Rognebæra og lyngen.

 

 

Og kornet modnes. Det er litt vemodig på en måte. Men også fint. 

 

Ut mot elva. Synes det er fint jeg. Villepler 🙂

Ja, sånn ble turen min i dag da. 15 000 skritt i boks. Ble en del skritt på jobben i dag også. Er i ryddemodus der også. Må passe på nå som det er ferietid og lite folk på jobb. 

Jeg synes det er flott og se bilder hos dere. Med fjord og fjell. Koser meg skikkelig med det. Men jeg koser meg også med mine turer her på øya 🙂 Er det ikke bra vi er forskjellig. Og at vi har noe annet å vise frem enn “naboen”. Og her i skauen ligger ikke dopapiret tett.

Nå sitter jeg her og virkelig nyter en god kopp varm te 🙂 kjempedeilig.

 

 

8 kommentarer
    1. En vakker tur.. ikke noe å si på den 😀 En kort historisk observasjon at den øya di har stått under vann for en del tusenår siden. 😀 Men jeg skal ikke lure meg selv inn på en klimadiskusjon ut fra innlegget ditt. 😀 Tusen takk for den omvisninga 🙂

      1. Tusen takk, ja her har det vært hav ganske mange meter høyere. Rart å tenke på. På topper som man går til nå. Så var det boplasser og lune viker og fiskeplasser for flere tusen år siden.

    2. Jeg var ikke klar over at det fantes villepler. Kanskje de har formert seg på grunn av fugler eller dyr som har spist epler i en hage? Det må vel være slik, tenker jeg? Ellers enig i at det er litt vemodig at det går mot høst, men august og september er fine måneder med friske bær og grønnsaker!

      1. Det er egen sort her I Østfold ved kysten. Flott blomstring. Men eplene er nesten ikke spiselige. Veldig sure.
        Det er IKKE formert seg fra fugler og sånn. Høst er flott det. Liker høsten jeg. Får ro i kroppen jeg da. Sommeren er hektisk her på Kråkerøy 🙂

    3. jeg har oversett dine innlegg,ikke med vilje har bare ikke sett dem,men nå har jeg skrullet meg gjennom bading,oljing av platting,tannlegebesøk vakre blomster og spaserturer,jeg synes du bor på et vakkert sted,høge fjell er greit nok det,men dei kunne godt vært lavere så vi fikk litt mer solskinn :=) og gule kornåker er noe jeg bare elsker,ja høsten er en tid jeg setter meget stor pris på :=)att temperaturen har falt litt er greit,å gå rundt klam og våt av svette hele dager er slitsomt i lengden,i dag er det akkurat passe med sine 23+ ute :=) nå har jeg også gått en tur,spist lapskaus fra i går og tenker jeg skal rydde litt i grønnsakshagen :=) ha en fortsatt fin dag da

    4. Tusen takk, fort gjort å overse innlegg. Men du fant dem 🙂 Ja, vært litt av hvert hos meg. Jeg også er meget glad i høst og litt kjølige netter. Varmt og klamt blir man bare sliten av. Deilig å bade og sånn da. Men alt det andre man må gjøre når hverdagen er tilbake. Fin kveld og nyt den.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg