Hvordan gikk det egentlig med syvsoveren…

God kveld til dere 🙂 håper dagen har vært fin…

Her er alt bra. Kom meg opp og fikk henta meg inn igjen. Jeg liker å komme meg opp om morran…helst før 0700 om  det er helg også…Det er bare sånn jeg er. Fikk kommet meg ut og ordnet jord i potter og slikt. Så nå til uka skal jeg kjøpe litt planter til utendørs som ikke rådyra spiser opp. Ingen Stemor, for det er snaddermat 🙂

Jeg gadd ikke gå til sjøen i dag heller. Mye hyttefolk, best på hverdagen. Så tok ferja igjen jeg da og over til Gamlebyen og så til Kongsten fort. Ble en fin tur for jeg er ikke ofte der for å si det sånn. Men vakkert og fin utsikt.

Så da er det jo bare hyggelig å gå sånn og titte litt.Tur ble det og fin ble den…Spiste litt mat i byen etterpå. Rene sydenstemning. Alt som kan krype og gå karrer seg ut i disse dagene. Og snart er det 1. mai. Jeg elsker maimåned. Denne kunne vært dobbel….

12 kommentarer
    1. Det jeg skal passe på når jeg skal ha sommerblomster, er noe sneglene ikke spiser. For i fjor lærte jeg noe. Pleier ha margeritter, de står til langt utpå høsten. Men..så er det disse såkale spanske margaritter da..de er tettere og finere. Jeg hadde begge deler i fjor. De vanlige margerittene fikk stå i fred, de spanske fikk alle kronbladene spist opp..av hauger av babysnegler så små at det tok tid før jeg oppdaget hvorfor kronbladene forsvant. Siden jeg ikke liker gift, droppet jeg snegleåte. Det skulle bety at sneglene er voksne i år..om de da ikke tørket ut i hetesommeren vi hadde. Kan jo håpe..hehe.
      Men..jeg skal ikke kjøpe feil type sommerblomster.
      Rådyr trasker det rundt her også, men de pleier ikke gå i hager. Bor i kanten av en skog.

      1. Akkurat. Sniler og rådyr ødelegger litt altså. Hendte akkurat sånn med mine blomster i fjor også. Kronbladene ble spist opp. Er så kjedelig. Vet snart ikke hva jeg skal plante. Tagetes er også snilemat. Jeg får Google litt og tenke… Koster jo litt så da vil man jo ha blomstene en stund.. Påskeliljer er på hell nå så det må inn med noe nytt.. Men hva lissom…. Hmm… Men du får ha en fin kveld der i skogkanten 💚

      1. Veldig koselig ble det. Avslutta med en tur hos naboen nå i kveld… Så da ble det en flott søndag. Trenger ikke gå de samme løypene hele tida. Litt variasjon må til.. 😀

    2. Du koser deg masse – så deilig ute nå! Jeg er også en morgenfugl, men det er ikke han jeg holder meg med… hihi… så da blir det mest når jeg er hjemme i Larvik i uka at jeg spretter opp før 6…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg