Hvor ble denne dagen av…

 

God kveld! Dagen er lang når man har fri tenkte jeg. Ha god tid til å gjøre det man vil..Etter noen kaffekopper og slikt her hjemme så var det ut på tur! Kledde meg godt, for det er friskt og fint om dagen. Men for et fantastisk julevær. Jeg var ute i mange timer – balsam for sjelen dette. Være ute slik og faktisk en god del mennesker ute på tur her på øya i dag. Tynn is på sjøen, det er vinter og jul! 

 

 

Gylne flotte farger ute, deilig natur..

 

 

💚💚💚

 

 

Jeg kan fint leve på mange slike dager i jula, godt å komme ut! Jeg har jo gjester som bor her og har kokt rødvinsaus og stek og poteter og hjemmelagde surkålen fra i går! Kaffe og is etterpå og vi var alle fornøyde med den flinke “kokken” Solliv…haha…Det er morsommere å lage middag enn bare til meg selv! Gøy når folk setter pris på maten. Nå skal jeg lese litt blogger og se Dagsrevyen titte litt på julegavene mine, etterhvert..

 

I år fikk jeg ingen bøker og ikke noe garn! Nesten aldri hent før! Men ønsket meg ikke noen spesielle bøker nå i jula. Har mange som jeg heller ønsker å lese av de jeg har! Garn har jeg, men fikk en fin beholder til å ha garn i! Den var kjekk, med lommer og slikt. Skal se litt på det etterpå tenker jeg..Hvis jeg rekker, kjøkkenet skal ryddes. Kjører en maskin nå og så tar jeg litt for hånd etterpå også! Måtte bare stikke en tur innom bloggen! Ganske stille og rolig her fortsatt, men folk spiser og koser seg og har besøk! Det er jul og hygge og folk er sosiale så godt dem kan i følge regelverket! Folk sitter nok hjemme og teller folk og dager og legger sammen og noen vil kanskje spare kvota si til nyttårsaften! Nei, er ikke svenskekvota jeg prekær om nå….

 

 

Men du – ha en fortsatt fin kveld! 

 

14 kommentarer
    1. Takk for det. 🙂 Her har vi også vært ute i dag. Brukt mye av tiden på å måke snø, og da orker vi ikke så lang gåtur etterpå. Men god trim det også.
      Høres ut som du har en koselig jul 😀 Og god mat ☺
      Kos deg videre. Klem 🙂❤

      1. Elsker slike dager/vinterdager med litt kulde og 0 snø. Det er så perfekt det!
        Kvotering er man ikke glad i…og tusen takk..
        God kveld og klem..

    2. Det gylne bildet med skyggen din i, er virkelig flott! 🙂 Deilig med slikt vær i jula. Ekstra viktig å finne de “Små gledene” når friheten er mer begrenset enn vi har vært vant til. Nå begynner vi forresten å bli vant til det. Jeg gleder meg uansett til å bli “avvendt” igjen. Jeg tror den dagen snart kommer, da dette for alvor går tilbake. 🙂

      1. Tusen takk, veldig deilig å være ute i naturen. Likte godt det gylne snittet i dette bildet. Er virkelig glad i det å være ute.
        Men håper jo at alt åpner opp snart igjen. Liker at samfunnet er åpent og har den
        vanlige friheten vi har her i Norge <3

        God kveld og kos deg videre i jula!

      1. Tusen takk, ja ble en lang tur i mange timer og det er deilig. Samme i dag.
        Kaldt er det, men må kle seg..Fyrer i ovnen og varmt og deilig inne nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg