hvilken dag er det i dag?

 

Det er lørdag <3

God morgen. Ja, det er lørdag og deilig er det. Elsker lørdager og fri! Jeg var jo i Oslo på søndag. Vi rakk mye. Lang flott tur rundt Akerselva. Har vist masse bilder derfra. Har sikkert 50 til..Men men, dere blir sikkert lei. Gikk også til Bjølsen! Hjemmets Kolonihager på Bjølsen. Tenk å ha sånne små pene hus midt i  Oslo. Det må være lykke å dra på hytta da! Nå var de stengt. Det er vinter. Åpner når våren og sommeren kommer tilbake. Portveien 2 har de fleste et forhold til. I hvertfall de som er rundt 30 år eller har barn som er i den alderen. Eldste sønn min vokste opp med det programmet. Og vi bare elsket Portveien 2! <3 Det var et program som hadde alt. 

Her er rett og slett bilde jeg tok i Portveien 2. Synes det var som å se det for 30 år siden. Og ble gode vibber. Både det og de andre små “hytter” rundt der. Kan tenke meg det er et trivelig miljø i gatene der oppe når gresset blir grønt og det våres og plantes. Skal ta meg en tur og titte da også.

 

Giraffen er fremdeles med. Titter ut der han står i vinduet <3 Det ble laget omtrent 140 episoder av Portveien 2. Les gjerne litt om Portveien 2 HER 

 

 

 

Hvis jeg visste at verden gikk under i morgen, ville jeg likevel plantet mitt epletre i dag.

10 kommentarer
    1. Lørdag er topp 🙂 Ja, mye fine kolonihage-hytter. Men som beboer i Oslo ville jeg heller dratt ut av Oslo på en bitteliten hytte. På en av øyene kanskje 🙂 Der er det også flott. Men sikkert ikke lett å få hytte: Håper du får en nydelig lørdag. Her planlegger jeg en liten tur ut i det friske været 🙂 klem <3

      1. Det er det vet du…Prøv å ta deg en tur til Bjølsen til sommeren. Da er det åpnet for alle. Les linken jeg legger ved fra Sagene…Å minner <3

    2. Så fine bilder! Jeg og ei venninne tok toget til Nydalen og gikk langs Akerselva ned til Grünerløkka i oktober, – utrolig flott tur! 😀 Jeg hadde skrevet ut turguiden, så vi leste på den underveis. Vi var også innom Hønse-Lovisas hus og spiste vafler, arbeidermuseet, bok-signering v/Lisa Aisato på Månefisken og et loppemarked på Sagene skole. Tar gjerne turen igjen til sommeren, og da gjerne innom Hjemmets Kolonihager og Portveien 2 (takk for tips, – visste ikke at det var på Bjølsen) 🙂

      1. Bare hyggelig. Veldig koselig tur altså…Her blir det flere turer for meg også. Sagene skole og loppis må jeg på også 🙂 Ha en fin fin kveld…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg