Hvem lyver?

 

Jeg bestilte noen varer på Apotek 1 her om dagen..De skulle bli levert i postkassa mi. Sånt synes jeg er greit å ta med seg i disse tider. Hvor det er mye gåing og bæring av mat i ryggsekk.  Så slipper man ekstra byturer og innom flere steder. Jeg går til og fra jobb, vil bare hjem etter dette. Da er jeg sliten!

 

Orker ikke ta ekstra runder i byen på glatte gater eller innom noen steder. Jeg kommer fra jobb, gått i 9 kilometer i snø, brøytekanter, glatte veier, trafikk – det er ingen kosetur jeg går på vinterstid! Jeg vil gå ut av ferja, gå rett hjem. Spise middag og slappe av. Før jeg skal opp igjen neste dag, tidlig tidlig og gå nye 9 kilometer til jobb! 

 

Skjønner dere?

 

Så derfor kjekt med å shoppe på nettet å få varer hjem i postkassa! Dette var en liten pakke som dere ser..Jeg får en SMS fra Posten:  – “pakke fra Apotek 1 er på vei!”

 

Ny melding: “Vi kunne ikke levere pakken din fra Apotek 1 fordi det ikke er plass i postkassen.” Jeg ble forbannet..Det var en liten pakke. Postkassa mi er diger! 

 

Jeg vet ikke hvem jeg skal skylde på – men det må vel være POSTEN! Hvorfor lyver dere? Si heller sannheten…Snø, mangel på ansatte – eller hva årsaken gjelder! Dette er for tynt altså! Det kunne vært viktige ting jeg ventet på! Det ble ekstraarbeid for meg å dra til sentrum og hente pakken! Jeg skulle ikke til sentrum denne dagen heller – jeg skulle hjem! 

 

Hvem lyver: Apotek 1 eller Posten!???

 

16 kommentarer
    1. De prøvde ikke en gang. Sendte ut en standard sms.. Det er ikke greit. Hadde jeg vist dette kunne jeg shoppet selv på apoteket på mandag.. Da var jeg i byen allikevel.

    2. Ville ha sagt at posten lyver. Kjører ikke postbudet den lille postbilen og legger pakken i postkassa, eller ved døra? Bor selv på landet og her kommer en litt større bil. Har en gang fått melding om at pakken var for stor og jeg måtte til Post i butikk å hente den. Nå har jeg en stor postkasse. Utidig det der at du som går til og fra jobb måtte gå for å hente pakken. Ønsker deg en fin helg. Klem til deg fra meg.

      1. Takk. Det var sikkert Posten ja. Jeg bor på landet og posten blir levert i postkassen her, via ansatte som kjører en liten postbil annenhver
        dag. Går greit. Og når man bestiller på nettet så velger man jo hvordan pakka skal bli levert. Man kan velge slike pakkebokser, på døra,
        postkassa eller Post i Butikk. Det koster litt ekstra ved hjemlevering enkelte ganger. Men det er praktisk.
        Jeg valgte postkasse denne gangen, for pakken var liten. Tanntråd, shampo, fluortabletter.
        Men det hadde vært bedre om de heller hadde levert neste dag enn å bruke post i butikk. Det er 4 kilometer fra meg.
        God klem til deg ❤️

    3. Det er Posten. Hele systemet er en stor bløff. De gidder ikke ta postrundene, de sparer på å slenge posten fra seg i en butikk så må du hente. Her jeg bor så er postkassene inne i bygget, og de har levert pakker med å sette dem ved postkassene, størrelse er ikke noe problem. Likevel må jeg hente de fleste pakker overalt i byen her, ikke kun på nærmeste sted, men bokstavelig talt overalt. Mest irriterende er det når pakker plutselig blir levert i bydel «Skoger» for det er oppe på «fjellet», bratt oppover. Masse snø, glatt. Umulig for enkelte. For å ta buss kreves fire- til seks busser, alt ettersom, og man må likevel gå et godt stykke. Når man blir eldre og mindre gangfør så kan man bare sitte hjemme og råtne, ser ikke for meg at jeg kan bestille varer på nettet da, eller hente julegaver om noen skulle finne på å sende meg. Dette problemet er over hele linja, PostNord, Bring, whatever.. jeg har kranglet med dem alle. Nå har jeg sluttet å betale på forskudd når jeg bestiller noe på nett, så lar jeg det gå i retur om det ikke kommer til MIN bydel. Om jeg virkelig vil ha det, så bestiller jeg på nytt. Om det en dag blir reaksjoner på det så er mitt svar at jeg er erklært funksjonshemmet og uføre, kjører ikke bil, så når de sender til steder jeg ikke kan hente, så må det bli slik.

      1. Takk…
        Posten gjør ikke jobben sin! Og det har du skrevet om flere ganger på din egen blogg.
        Og bra og nyttig kommentar her. Høres helt på jordet ut, spør du meg. Men er enig i hvordan man må løse det.
        Ikke betale på forskudd og alt det der. Det er jo lissom poenget med å bestille på nettet, det å få ting hjem.
        Alle har ikke bil, alle orker ikke gå. Det er gamle folk osv…Pakken skal hjem når man har bedt om det!
        Tenk om jeg hadde kjøpt noe tungt. Skulle jeg bært den tunge tingen på ryggen i 4 kilometer. Ikke aktuelt as..

    4. Posten tar feil, de har detgradert sin stilling samfunnet og kun leverer post 3 dager i uka. Og sende noe koster flesk. Fikk ei pakke selv i postkassa som det var så vidt degt var plass til. Skal jeg ha noe på apoteket går jeg heller selv. Var kaos her om dagen, alt sto stille. Så det har blitt mye gåing på meg i det siste, passert 200 000 skritt så langt i januar. Mat er godt men det er forskjell på spisestedene. Mye negativ lesing om restaurant Kawa her i byen, kunder som betalte x antall kr forskudd som ikke fikk noe osv… Men Egon er bra. Ha en fin kveld.

      1. Du har gått langt i januar..Men sånn ble det. Alt annet stopper opp, Man må frem på jobb og
        andre steder. Spisesteder må man følge opp, det er mye rart flere steder. Høre av kjente eller google.
        Egon er alltid bra!
        Posten har blitt snål, de kunne vært så mye bedre synes jeg. De hadde så mange muligheter når internett kom og
        folk sluttet å skrive brev..Grep lissom ikke ordentlig tak i dette og som du sier. En samfunnsaktør som kunne blitt stor og raus!
        Men det blitt for mye negativt rundt, blant annet ansatte som ble sagt opp, bytte jobber.osv..
        ..
        Ha en fin kveld!

      1. Posten gjør litt for mye rart..Hele poenget mitt med å bestille på nettet er å få ting hjem.
        Butikker nok her i Østfold. Men det var for å slippe en ekstra tur til byen. Går nok i disse tider.

      1. Ikke sant, mindre enn en vanlig bok. Jeg må ha verdens minste postkasse!
        Posten kunne vært så mye mer – det skjedde mye underveis og alle de som mistet jobbene sine.
        Kjente flere på de gamle postkontorene. Triste greier.
        Hele poenget med å bestille på nett for meg er å få ting i hus!
        Godt klem..

    5. Ja du verden, posten er ikke som den engang var. Det er helt sikkert. Sender jeg et brev til naboen min, så havner det i Lørenskog først for grovsortering, før det kommer nordover igjen for ny sortering. Men når det er sagt, så beundrer jeg deg og din stå-på-vilje. Værguder har ikke sjans, enda de har mer å spille på av ulumskheter enn postverket. 🤗

      1. God formiddag Jan, Posten er ikke som før! Motto med “Posten skal frem” er ikke noe de kan være stolte av.
        Skjønner virkelig ikke systemet altså..Det er så mye frem og tilbake så man vil ikke tro.
        Jeg sendte Flax-kalender til yngste sønn som bor i Oslo, den kom aldri frem til ham.
        Kanskje det var en i posten som skrapet og vant – ikke vet jeg!
        Ja, man må jo bare komme seg ut den døra. Eneste jeg stoler på snart er meg sjøl 🙂 Nyt dagen! – Her regner det 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg