Hvasser, Tjøme

 

God kveld fine folk!

 

Jeg har vært en tur på Tjøme eller Hvasser. Helt nydelig natur og badevann og alt…Hadde jeg vunnet penger så hadde jeg kjøpt meg hytte eller et sted her, det er 100 % sikkert! 

 

Men det kommer jo aldri til å skje…

 

Men er vel også et jålested vil jeg tro..For de med arv og mye penger..For den vanlige mann i gata så må man nøye seg med å se…! Mye båter, store villaer og hytter ganske langt nede ved sjøen..Og følte at man helst ikke skulle gå noen steder..Overalt var det skiltet. Sitt ikke her, stå ikke her, parker ikke her, la ikke hunden gjøre fra seg her..etc….Men sånn er er det vel, mye vil ha mer! 

 

Men at stedet er fantastisk er vel helt uten tvil…legger ved litt bilder jeg 💜

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De fleste har sikkert hørt om losskøyta på Hvasser..

 

B i l d e d r y s s – ble ikke feil her…

16 kommentarer
    1. Nydelig område. Vært en gang der, og det var på Verdens ende. Vi bodde jo i området utenfor Horten, ei tid. Så flyttet vi til nærheten av Åsgårdstrand. Lengselen etter nord gjorde at vi flytta hjem. Mange flotte steder i Vestfold. Hytte der er dyrt! Hytte her nord er dyrt har jeg sett. Vi har vogna og spikertelt, og ser luksushytter like i nærheten som eies av byens rikeste. I morgen blir det tur ut til vogna og nyte god vær mens vi har den. Flotte bilder du har tatt. Klem

      1. Tusen takk, ja – det er fint både på Hvasser og på Verdens Ende. Utrolig vakker natur og sjø og svaberg og sletter og fine lune viker. Ja, det er paradis altså. Her kan man virkelig kose seg.
        Hytte er dyrt på slike steder som er så populært og vakkert..og kort vei til Tønsberg med båt.
        Kos dere masse med dagen og bare nyt – klem fra meg.

    2. Det er godt å sitte å drømme seg litt bort også i blant. Nydelig fint er det der, men jeg vil tro det er vanvittig dyrt! Det er nok for det meste en del billigere her oppe, selv om prisene stiger her også og så har vi jo tross alt billig strøm her for tiden, så faste kostnader blir jo mye billigere.
      Nyt fredagen i sola!☀️☀️☀️

      1. Her er det dyrt, både Hvaler og Vestfold..Men har jo jo hus på et perfekt sted egentlig.
        Men alltid lov å drømme seg bort.
        Vakker natur er det helt klart…Så jeg får nok heller fortsette å spare til ei lita skogshytte 🙂

    3. Nydelig sommerbilder 🥰 Skulle man ha kjøpt seg hytte ved sjøen, så tror jeg man måtte ha gjort det for mange år siden. Å da ei lita brakke, som man kunne bygge ut etter hvert. Ha en fin fredda, klem 🥰

      1. Tusen takk, enig…måtte kjøpt seg noe for 45 år siden..Og bygd på..
        Men det gjorde man ikke, så vinne i lotte er eneste redningen nå..
        Men er masete sted..jeg ønsker meg faktisk et sted som er rolig og stille.. 🙂
        Klem og God Ferie! 🙂

    4. Flotte bilder og nydelig vær! ☀️ Vi kjørte en tur ut til Tjøme og Verdens ende en gang vi var i Tønsberg, men det er mange år siden. Kongeparet har jo feriested i det området, og har vel alltid vært litt eksklusivt der. Fint der, men vil tro det er like fint på Kråkerøy. 🥰

      1. Tusen takk, ja dette har blitt et sted for folk med penger vil jeg tro.
        Kråkerøy er best uten tvil, her er vi jordnære folk 🙂
        Men naturen er vakker på Tjøme og Verdens Ende og utover der, JA…Fortsatt God Sommer…

    5. Det er jo ikke hjemmel for typ 90% av de forbudsskiltene deres, og de resterende vil man være inneforstått med legaliteten ved av ren sedvane, så her er uansett intet galt gjort 😉

    6. Er jo fra Vestfold jeg, og var mye på Fjerholmen caming når jeg vokste opp. Problemet der akkurat som på Hvaler, er at alt har blitt så privativisert, også er det ferieparadis, for folk med penger, det skinner igjennom på alle slike steder som er fine. Jeg ville aldri hatt noe verken på Hvasser eller Hvaler jeg, liker og være der det ikke er overbefolket med turister og boende, men at det er vakkert er det ingen tvil om.

      1. Det er vakkert der, helt fantastisk…men så er det alt det andre da…
        Det er et jålested! Men sier igjen – vant jeg en haug med penger så hadde jeg kjøpt en kåk der! Hehe..
        Jeg liker også stillhet! Det er noe eget…Men det finner du ikke på disse stedene om sommeren! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg