Hva skal du ha til middag i dag?

 

God fredag, jeg har spist allerede. Jeg lagde meg chili con carne. Hakket løk og chili, stekte dette i stekepanna og etterhvert kjøttdeig sammen. I en kjele ved siden av hadde jeg en boks tomater, kidneybønner og raspet 2 gulrøtter og hadde i gryta, krydret med salt og pepper. Når kjøttdeigen var brunet så hadde jeg løk, chili, og kjøttdeig i gryta og lot dette stå og putre på ovnen i 20 minutter..

 

Som tilbehør hadde jeg guacamole, lagde av avokado som jeg knuste med gaffel og rørte inn salt og pepper og litt sitron og creme fraiche, rørte dette sammen…Litt chips til og potetstappe. Det er kanskje bedre med ris, men har hatt ris to ganger denne uka! Da holder det i grunn… 🥰 Smakte i grunn godt det på en fredag som jeg var litt jeg ble gretten – men livet går videre her i Casa di Solliv…Til drikke hadde jeg ikke BRUS men gikk helt greit det…

 

 

Ta bilder av mat er ikke enkelt, men ska tas ovenfra har jeg hørt!

 

Ha en suveren super god fredag da….

24 kommentarer

Siste innlegg