hva nå damer og herrer …?

 

Hverdagen kaller! Året har blitt 2022! 

 

Julegjestene har dratt hjem og mor sitter her ❤️ Da må man tenke litt planer, ha litt prosjekter og litt turer på gang hvis ikke blir man gal! Man må jo noe nyttig ut av alle disse dagene. Januar er litt trå, og været er alltid litt sånn opp og ned og samfunnet er fortsatt nedstengt! Strømprisene er skyhøye, renta har gått opp og skal gå opp enda mer i februar og om ikke det er nok så skal også matprisene gå til himmels! 

 

Det er da man må i dypet av seg selv og hente energi og krefter og finne alle disse lyspunktene på veien! 

 

 

Finne tilbake fargene i livet! Det er ikke gjort på en dag eller 14 tenker jeg! Det er tøffe måneder foran oss nå! Men vi må gjøre det beste ut av det ❤️

 

 

Vi må jobbe med oss selv og finne den godteskålen som livet er. Ikke alltid så lett å finne, men noen ganger må man riste noen tepper og titte i den mørkeste kroken av livet…Man har erfaring med å komme seg gjennom januar med alle dens bekymringer. Men kan ikke akkurat si jeg gleder meg til alle disse dystre spådommene som blir dyttet på oss overalt…!

 

For det er jo egentlig nå man har lyst å reise verden rundt og bruke en haug av penger på opplevelser og moro ❤️ Når vi kunne trengt det mest!

 

 

God varm januarklem fra meg …

 

38 kommentarer
    1. Hei og hå og god mandag!
      Tror lønna vår skulle stige også 🤪😜🤣😅
      Kanskje det går opp i opp da? Jaja…
      Vi får prøve så godt vi kan og finne gledene 🥰

      1. Herlig, med den lille lønna jeg har så monner det nok ikke. 2-3 % er ikke noe altså!
        Blir fort slukt opp av alle utgiftene. Jeg er negativ, men er nok dessverre fasiten.
        Men finner nok på litt gleder i januar også <3

    2. Håper du får hentet opp tilstrekkelig energi og krefter, og at du får fine dager fremover! 😊
      Kul snømann, og kreativt med telys til øyne 😀

    3. Vi får finne lyspunktene og tenke smart når vi skal handle mat. Strømpriser til himmels hører ikke hjemme noen steds. Gruer meg til strømregningen for januar, og så kommer eiendomsskatten som man må betale selv om vi eier huset vi bor i.
      Vi får lete etter lyspunktene og finne gleden i de små øyeblikkene. Ha en super uke. Klem

      1. Hallo ja, mye på en gang nå! Litt for mye for oss på gølvet!
        Det er surt for mange mennesker å bruke opp sparepenger til å betale strøm, mat, lån…
        Støre hadde jeg forventning til, men ikke levert…
        Han har jo en diger formue selv den mannen. Fin uke og klem…

    4. Titt, titt. 🤗 Det kan bli vel mye negativt. Men jeg er sikker på St det ikke er menge før vårsola blir merkbar over Kråkerøy. Og da blir det andre boller, eller godterier. 🤗 Klem

    5. Regner med at du finner fargene <3 Du pleier å være flink til det 🙂
      Skal vi tenke på alt som kommer, stiger, etc. så kan noen og hver bli sprø. 😉
      God mandag! Klem fra meg <3

      1. God kveld, ja man må egentlig slutte å tenke på det. Men ikke lett altså…
        Går seg nok til etterhvert tenkere jeg! Vi tar en dag om gangen.. <3 Klem.

    6. Januar er nok den måneden jeg misliker mest, for da pakkes all den lune og gode julepynten vekk og hverdagen kommer å klasker til en med et brak. Det finnes alltid noen lyspunkter i alle dager, noen ganger er de bare litt vanskelig å finne 😉 Jeg har noen prosjekter på gang, og så gleder jeg meg til å møte Abid Raja i slutten av måneden, hvis det ikke blir utsatt da. Han skal snakke om den nye boka si på Lørenskog bibliotek, og jeg gleder meg virkelig. Ha en nydelig mandag videre 🥰

      1. Januar er ikke min måned! Liker den ikke…
        Høres bra ut med mange planer for deg da! Det er koselig å ha noe å se frem til.
        Blir tomt når julepynten fyker ut ja…Blir litt ensom da! 🙂 Fin mandag til deg…

    7. Godt nytt år ! Kul den snømannen altså.. 🙂 Enig..man må prøve å se etter det som ER bra, men lettere å finne på en dag med blå himmel..enn på slike grå dager som nå..Men man må ta dagene som di kommer..og en kopp kaffe eller en liten tur ut kan man jo glede seg over.. Nonstopp er det lenge siden jeg har spist..dekorative med di ulike fargene,, 🙂 Klem og fin uke videre <3

      1. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding – ja det kommer nok lyspunkter også!
        Men økonomisk er ikke dette en god måned akkurat..Trodde det skulle bli bedre når Støre kom til makta…
        Men må kanskje gå seg til Vi fattige blir fattigere og de rike enda rikere….
        Livets harde fakta. Men jeg skal nok finne meg noen kaffekopper her og der jeg.
        En bussbillett koster ikke skjorta… 🙂 Klem og fin uke…

    8. Godt Nyttår ♥
      Du som er så flink å gå turer klarer nok å holde mesteparten av mismotet borte og finne fine gleder tenker jeg ♥
      Det er fortvilende at alt blir så dyrt ja. Jeg er så takknemlig for at jeg ikke har lån. Jeg er så takknemlig for at jeg gikk inn på en god fastprisavtale med mitt strømselskap, og jammen er jeg også takknemlig for at jeg har dålig matlyst nå for tiden. Ironisk, og faktisk sant.
      Vi får gjøre det beste ut av situasjonen. Gå turer, finne på kjekke ting å gjøre og gode tanker å tenke. Så blir det forhåpentlig bedre tider etterhvert ♥
      Gode klemmer ♥♥

      1. Tusen takk, ja det er bra du har ordna deg. Jeg er redd for den digre strømregnings som kommer nå!
        Det er ikke grei..Her har det vært folk på besøk og det har nok ikke blitt spart på strøm nei. Ekkelt å
        tenke på hva som dukker opp!
        Turer må man på, men det er fryktelig glatt om dagen. Så ikke så lett det heller. Men men det kommer bedre dager.. <3 klem.

    9. Er så enig i at det ser dystert ut fremover. Det dukker forhåpentlegvis opp noen lyspunkter innimellom. Du pleier å være flink til å finne dem du❤
      Nyttårsklem til deg😚

    10. Ja, nå gjelder det virkelig å lete etter “Godteskålene”. For eksempel i form av å gå turer, komme seg ut i frisk luft. (Som du er veldig bevisst på!) Det går i alle fall mot lysere og lengre dager. Jeg har ikke sansen for svartmaling og spådommer. Media bidrar veldig til å hause opp alt som er ille, synes jeg. Samtidig må vi jo prøve å være realistiske. Det er ikke alt vi får gjort så mye med, men vi kan gjøre noe med hvordan vi forholder oss til det som skjer. Det hjelper ikke å sette seg til og sture og sutre. I alle fall ikke lenge av gangen. 🙂

      1. God kveld…
        Viktig å komme seg ut altså, det hjelper alltid. Men nå har det vært 7 dager med skikkelig dårlig føre og så holke. Det er tråkig, men må bruke piggsko så går det!
        Alt det andre med nyhetene blir jeg sliten av og om og og igjen…Trøtt på det!
        Men må stenge det litt ute og heller lese en bok! 🙂

    11. Viktig å tenke positivt nå ja… og det er ikke alltid så lett! Uansett – vi liker iallfall å være ute, du og jeg – komplett gratis og koselig! God klem <3

      1. Det må vi – tusen takk. Bare denne holka gir seg litt. I dag prøvde jeg litt nede i skauen her. Det gikk ikke! Hadde ikke brodder eller piggsko for det var greit på gangstien her.
        Vi får rote rundt og ser kanskje en solnedgang eller fire. Det hjelper på vettu <3 Klem.

    12. Så koselig innlegg, det er viktig å finne den godteskålen ja og når den er tom er det viktig å fylle den igjen, med energi og hva som trengs for fine hverdager❤

      1. Tusen takk, ikke sant – vi må jakte på litt snop dette året! Og for meg er dette snopet opplevelser <3
        Vakker kveld til deg…Klem.

    13. tenker på appen jeg skrev om strømappen ,jeg gjorde en feil for wattn er strømleverandøren vår,dere som har andre leverandører må laste ned appen til det strømselskapet ,jeg er sikker på att det hjelper å følge med på når strømmen er dyrest og billigst på døgnet :=) maten koster men det synes jeg er ok ,så kan folk lære seg å spise opp maten sin for jammen er det mange som hiver god mat i søpla,tenker det går seg til ,men jobb er det å få kabalen til å gå opp ser den

      1. Ja, jeg søkte etter den appen jeg men fant den aldri…hehe..
        Så ga opp og lete.
        Må bare tenke smart og gjøre det beste ut av det. Her har jeg mat lenge nå for jeg har mye som er fryseren. Det er deilig. Så trenger bare å handle litt småtteri…
        Folk kaster veldig mye mat, her i huset spiser vi alltid rester. …Er det en potet igjen, så blir den stekt opp dagen etter med en tomat og et egg. Og vi hadde skikkelig deilig lapskaus en dag med rester av julesteka, oppi der der gikk saus og surkål gamle poteter og nye poteter….Fikk ryddet veldig!

        1. et godt tiltak når det gjelder strømmen er å ikke sette på flere maskiner samtidig ,må en vaske kle og sette på oppvaskmaskina så sett dem ikke på samtidig ,på sikt vil det gi gevinst på nettleigen har jeg skjønt

          1. Tusen takk, nei – det har jeg aldri gjort. Vasker veldig litt tøy jeg altså, fyller knapt en
            maskin i uka. Og mamma sitt tøy vaskes hos henne. Før tok jeg deg med hit, men har slutta med det.
            Må rett og slett tenke sparing hele tida ja.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg