hva er meningen

 

Morgentanker..Over til overskriften. Hva er egentlig meningen med dette livet. Det har folk blogget om både titt og ofte. Og mange kommer frem til at det er viktig med et liv med mening. Men hva menes med det også. Det er forskjellig fra hode til hode. Leser om en herfra Fredrikstad som er 80 år og fremdeles på jobb – 4 dager i uka. Og ikke nok med det, han sykler tur/retur også med en vanlig tråsykkel! Og fra der han bor og til arbeidet er det noen kilometer. Har til og med en kone hjemme…. Så jeg må virkelig si hva er det som driver slike mennesker frem. Han er ingeniør. Han må jo virkelig elske jobben og det å komme seg opp om morgenen og det å kle seg for dagen. Rett og slett veldig spesielt. Og det er det jo også. Må jo være andre ting her i livet som er mer gøy enn å gå på jobben. Jeg bare undres….:)

 

Vil du fortsatt gå på jobben når du er 80 år? For min del så håper jeg at jeg har fått meg ei lita hytte og kan kose meg på hyttetrappa med et glass champagne <3 før jeg tar morgenbadet! 🙂

 

God torsdag…

 

Foto: Solliv. Kirken i bygda jeg kommer fra.

Tekst. Solliv

12 kommentarer
    1. Flotte morgenundringer 😀 Det finnes vel intet ensarta svar på det spørsmålet 😀 Nå har jeg pakket trillebag, med dress og tversover og litt til. Etter to år med planlegging er jeg klar for å bli med to busser til Bodø for å ta i mot Sølvguttene, og starte det eventyret. Men først må jeg innom Helsesentret. For egentlig, burde jeg holdt senga……

    2. “Kose meg på hyttetrappa med et glass champagne før jeg tar morgenbadet ” Fantastisk setning!
      Jeg har en tidligere kollega som arbeider 2 dager i uka som frivillig sykehusvert. Hun er 80 år. Lenge tenkte jeg at slik skulle jeg og tilbringe alderdommen. Jeg har alltid vært veldig glad i arbeidsplassen min.
      Nå håper jeg å kunne tilbringe den ute i skauen, gjerne med en hund. Drive politikk. Og litt rødvin tul kvelds.

      1. Tusen takk, ja den hyttetrappa blir bra vettu 🙂 champagnen i den ene hånda og svømmebriller i den andre hånda…. 🙂 Men vi må ikke ta arbeidsplasser fra de unge da. Viktig å tenke på!

    3. Bra og filosofiske tanker på morgenkvisten. Vi er jo veldig forskjellige, vi mennesker. Og bra er det. Jeg er pensjonist og snart 69. Jobber litt forstatt, som vikar, og trives med det. Men det fine med det, er at jeg SJØL bestemmer når og om jeg vil jobbe. Så da har jeg egentlig friheten til å gjøre hva jeg vil. Så får vi se hva som skjer videre….Ha en fin torsdag 🙂

    4. Vi er så forskejllige og har ulike lidenskap. Den som er artig og viktig for den ene trenger ikke å være første prioritert hos den andre. Jeg tror vo får bare gjøre dets om er best for oss selv og kanskje lar oss inspirere av andre som gjør gode ting:)
      Ha en fin dag.

      1. Enig, bare nyte hver dag i sitt eget tempo…gå turer <3 Jobbe er max for meg 62 – da gidder jeg ikke mer. Er ikke så moro å jobbe akkurat 🙂

    5. Det er mange meninger med livet. En mening er at man skal sørge for at neste generasjon vokser opp og tar over det man har skap,en annen mening er man skal gjøre noe godt mot sin neste. Men hverdagen er full av fristelser og kravene er store. Så det er ikke rart at det er altfor mange som dukker under. Så nyt livet mens man kan det året rundt. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg