Hus og hjem – jeg trenger hjelp

 

God morgen fra Hus 🏠 og Hjem Hus og hjem – det gamle serviset i forrige innlegg så fortalte jeg om serviset jeg har arvet etter mamma og pappa. 

 

Jeg arvet også et annet servise fra Porsgrund. Ganske likt egentlig, men mønsteret er i sølv og med sølvkant rundt. Dere ser bildene og serviset er fra 72, det var forresten da min yngste bror ble født. Kanskje det ble kjøpt inn til dåpen…ikke vet jeg. Her er det 11 kopper, 12 asjetter og 12 tallerkener. Ettersom det jeg kan se, så mangler det en kaffekopp. Det følger også med sukkerskål og fløtemugge! Det har jeg i hus.

 

Dette har jeg ikke funnet i noen bruktbutikker, jeg leter – for jeg er på jakt etter kopp nr. 12 🏠

 

Noen som har kjennskap til dette serviset og hva det heter? Vet du noe så er glad for svar…

 

Planen min er at gutta skal få et servise hver etter hvert..Men først skal de brukes i jula og slikt her hjemme! 

 

Hus og hjem 🏠

 

 

12 kommentarer
    1. Meld deg inn i FB-gruppen MIDDAGSSERVISER; KAFFESERVISER,- DELER TIL SALGS -KUNST -GLASS. Det er nesten 30 000 medlemmer i gruppa. Noen må jo vite noe, og kanskje noen har en kopp 😜🐰

    2. Jeg selv sitter her med en kaffeservise og den er fra Porsgrunn men 57 under koppen. Ligner litt som den du viser her, men ikke helt likt. Arv etter mine foreldre. Du kan jo sjekke i grupper på Facebook og på Finn.no Håper du finner kopp som den du mangler. Klem

      1. Takk, det var nok lurt å finne denne gruppen. Skal se om jeg får gjort det etterpå.
        Fine serviser disse her, nostalgi med det tynne porselenet og fasongen på selve koppen.
        Koselig å ha, håper jeg finner ut hva dette heter. Det er gøy å vite synes jeg.
        Kos deg masse med ditt servise og ha en strålende kveld…Klem fra meg 🥰

      1. Det er veldig fint dette, liker mønsteret – Det er litt moderne på en måte i stilen dette mønsteret.
        Ja, jeg får lete på……… 🙂 God klem…

    3. Så vakkert servise. Har du vært hos Antik Karlsen i Skjeberg? Den gamle Jokerbutikken ved jernbaneovergangen er full av servicer fra topp til tå!!!! 🙂

      1. Takk, ja jeg skal lete der også etterhvert. Har akkurat arvet dette og jeg begynner med å spørre ekspertisen her
        tenkte jeg. Også en flott butikk i Halden sentrum, de har plenty av serviser..Så tar en tur dit en av dagene i høst også. Klems..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg