hus og hjem

 

God søndag her fra Hus og hjem (link til forrige innlegg). Jeg lærte hjemme at om det var lett fin snø så var det dags å banke tepper i snøen. Altså god gammeldags tepperens. Jeg tok ut det jeg hadde av løse tepper og banket og snudde og trampet litt på dem for å dynke dem godt ned i snøen..Etterpå så feiet jeg vekk snøen med en liten kost. Og mens teppene var ute i snøen så støvsuget jeg og vasket gulvene her i stua. Gjorde på fredag også, men da lå jo teppene på gulvet – nå fikk jeg tatt hele gulvet 🏠

 

 

Deilig å lufte seg 

 

 

Ren hvit snø

 

 

Slik ja

 

 

Der fikk jeg sanket noen husmorpoeng og teppene fikk luftet og frisket seg opp litt, kan aldri bli feil det man har gjort! Men vil du heller se engler i snøen ser du her: SNØENGEL Vel, det var ikke meg – her må du ta en titt altså..Ellers så har jeg gått en lang tur og det var ikke varmt i dag, sur vind! Sitter og ser på en film og har laget meg middag! Søndager flyr av gårde og det gjorde kanskje teppene også! 

 

Hus og hjem 🏠

14 kommentarer
      1. Veldig kjekt på en slik dag som dette.
        Er litt annerledes i et borettslag ja. Har bodd slik jeg også for 100 år siden.
        Husker at jeg hang ut vaska ute – det gikk greit! Og sola meg på plenen..
        Fin kveld videre…

      1. Veldig deilig ble rent på en måte!
        Kjekt å passe på nå som det er snø ute.
        God kveld videre..
        Mange takk, liker å pusle med noe hver dag! 🙂

    1. Det gjorde mora mi med teppene. Burde tatt ut teppet her men jeg vurderte å kjøpe et nytt et. Denne vi har er slitt. Ha en fin kveld. Klem

      1. Tusen takk, dette har vi gjort i alle år hjemme. Husker også bestefar gjorde det samme.
        Alle stueteppene ut i snøen. Vi hadde tre stuer etter hverandre i det huset.
        God klem..Og God kveld.

    2. Smart å få gjort det der da! Du er flink! Jeg har som vanlig bare susa rundt i skauen – og etter det var det faktisk helt slutt på energien. Sjelden jeg klarer å sette meg så veldig hardt ned som idag! Klemmer <3

      1. Takker, ja jeg rakk det ikke mellom jul og nyttår da snøen kom da..
        Så nå måtte jeg bare! Det er noe jeg alltid gjør når det kommer snø! 🙂
        Blir sliten av skauturer også vettu, tungt med all snøen. Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg