Hus og hjem

 

God kveld fra Hus og hjem Stille på bloggen i dag. Torsdag er alltid i grunn litt stille med besøk her hos meg. Jeg har mange lesere som er “husmødre” og torsdag er handledag og rengjøring! Det har jeg også praktisert i mange år i hvertfall, slik at fredagen blir kos- og hyggedag her i heimen. Støvsugeren rundt beina på fredagskvelden gir ikke den store romantikken akkurat! ❤️ Så har grunn slutta med å stresse med oppdatering av bloggen på torsdager, kommer det innlegg så kommer det! 

 

Men du – husk litt blomster til heimen nå som vi går mot helg! 

 

En nabo nede i gata her har tatt det helt ut og pynta hus og hage med utelys til jul! For meg blir det helt feil, november skal være litt mørk! Kjenne litt på den mørke høsten slik at vi verdsetter lyset!

🏠

 

Og så kommer desember da skal det lys i stuer og heim! Det blir litt sånn for meg: “Greit med alt som er unnagjort sa kjerringa og tørka seg bak før dobesøket!” Dere skjønner, jul for meg er ikke november! Men blomster og bobler er helt helt OK! Denne helga også….

 

Hus og hjem 🏠

20 kommentarer
    1. Har nettopp vasket huset i halv svimmel tilstand og det var godt å få det gjort.
      Jeg er akkurat som naboen din. Vi tente lys i hagestuen vår for jeg er så lei å se til mørket utenfor soverommet mitt:)
      Ha en fin dag:)

      1. Naboen min har lys over det hele, det er for mye for tidlig.
        Lyslenker i hagestuer er fint! Mange har det hele året…
        God bedring til deg…

      1. Tusen takk, roser og ryddig hus til helgen er koselig!
        Her er det grelle lys rundt i hekken og på veranda og busker…
        For meg er dette ikke noe fint. Slik som Happy skiver er flott!
        Det gir mer mening om vinterlys.

    2. Så i går at det var flere som hadde pyntet med lys ute. Altfor tidlig synes jeg. Venter med lys til det nærmer seg 1 desember. Mørkere og mørkere dager her nord. Blomster har jeg ikke kjøpt. I dag blir det nybakte rundstykker, ferske reker og litt hvitvin i kveld. Et ryddig hjem er et ryddig sinn. God helg. Klem

      1. Høres ut som en god plan for kvelden hos dere. Deilig!
        Lys fra 1. november er altfor tidlig…liker det ikke – det må vente synes jeg.
        God kveld videre og klem fra meg.

    3. Skal ta meg en runddans med støvkluten og vaskefilla i løpet av helgen jeg. Synes det er kjempekoselig at det er rent og fint til helgen 😊 Det er jo kjempekoselig å pynte opp med litt blomster også. Synes det å ha det ryddig rundt meg er viktig for trivselen.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk, koselige å pynte til helgen og kjøpe litt blomster og/eller tenne lys.
        Lage seg noe godt eller spise ute på restaurant. Nyt kvelden…klem fra meg.

    4. god kvelden ,ja julelys må vente litt til ,greit nom for handelstanden ,men på privaten kan en vente litt :=) her er det stille dager ,begravelsen er unnagjort og neste helg er det barnedåp ,sånn er livet

    5. November er en mørk måned, og kanskje er den best sånn, ja. Det blir ingen blomster her, men små, koselige lys i stua i alle fall. 🙂

    6. Blomster er kos – og rødvin au – men lys kommer i adventstida hos meg! Jula skal lissom ikke være i over to måneder! God klem på fredagskvelden <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg