Hun behandlet seg selv som en meget kjær gjest


God formiddag….

Ny dag og ny lørdag. Og det er jo mine venner jeg har besøk av. Bøtter og kluter og Ajax og Jif… jeg kjører på, men nå en liten pause 😀

Jeg tenker mye på en dame jeg så på stranda for mange år siden. Ikke at jeg er opptatt av damer på DEN måten. Nei…Men les selv…

Hun behandlet seg selv så pent. Hun skulle bade, være på stranda, nyte, spise lunsj. Hun var gjesten i sitt eget liv. Hun hadde med mat. En nydelig dandert kurv. Deilig drikke. Nydelig mat. Hvite servietter og hvit duk. Alt dette for å spise et måltid. Det er slikt vi gjør når vi har gjester hjemme. Gjør det fint. Gjør det hyggelig. Men hun ventet ingen venn eller venninne. Bare seg selv. Og for en oppdekning hun lagde der på stranda. Der var det glass med stett. Et måltid så nydelig som jeg knapt har sett maken til. På teppet lå var det hvit duk. Servietter. Bestikk og dekketøy. Jeg tenkte, så fint du gjør det for deg selv. Så hyggelig. Så viktig. Hun gjorde dagen sin rik der på stranda. En magisk dag ❤️ Konklusjonen med dette. Husk å behandle deg selv på en vakker måte. Du er den viktigste personen i livet ditt.

Jeg liker Taco innimellom. Men lager det aldri bare til meg selv. Det er rart…Nå som jeg har besøk av sønnen min fra Kristiansand ble det Taco her i heimen. Så hyggelig. Så koselig…

Men heretter skal jeg også lage meg Taco, selv om det bare er til meg.  ….Når jeg har lyst. Ikke hver fredag da. Men en gang i blant når Tacokvelden roper på meg…

Lik gjerne min nye side på Facebook. Søk opp Solliv. Lik siden ❤️

#taco #blogg

6 kommentarer
    1. Herlig historie 😀 Og utrolig viktig poeng! Hvordan skal man klare å sette pris på andre om man ikke liker seg selv, er sin egen beste venn? Selvsagt går det en grense mot egoisme, men det er noe helt annet. Man trenger jo ikke varte opp seg selv med hvite duker og stettglass hver dag. Men av og til løfte frem det vennskapet også, på en synlig måte. Ha en flott helg med sønnebesøk 🙂

      1. Jeg glemmer aldri den dama… Det sitter i barken…
        LITT viktig å gjøre stas på seg selv…vi glemmer det vet du… Skal behage alle andre 😀 og stelle pent med seg selv er ikke egoisme…
        Veldig hyggelig med besøk her i heimen. Fin lørdag videre..

    2. Kunsten å kose seg i eget selskap er det slett ikke alle som klarer. Synd, for vi er ganske mange aleneboere i dette landet. Mange depper av ensomhet, mens andre nyter alenelivet. Jeg tilhører uten tvil siste gruppen, selv om jeg ikke drasser stettglass med ut.
      Ha en flott helg!

      1. Tusen takk… Ikke noe vits i å deppe.. Selv om man er alene… Bare til å nyte og kose seg… Frem med de fineste glass og bruk dem…
        Nyt kvelden og helgen.. Med glass med stett. 🌷😀

    3. Lukter deilig og nyvaska hos deg nå da..:) Nå har jo jeg mannen men kan kose meg i eget selskap også .:) Og det er viktig å gjøre “det lille ekstra” om man er alene også.. tenkte kanskje den dama hadde en blogg hun skulle ha bilder til..hehe.. Syns du skal lage deg taco og annen god mat om du er alene også… ser god ut den på bildet her.. Ha en fin kveld <3

      1. Tusen takk. Må absolutt gjøre stas på meg selv… Viktig å hygge seg alene.
        Dette er nok 25 år siden eller noe sånt. Så ikke blogg og ikke facebook og mobiltid. Hun var bare flink 😀🌷💞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg