Hørselbloggen – åpenhet er viktig

 

God kveld her fra hørselbloggen. Dette er blogg for oss som har litt ekstra å slite med. Jeg ønsker å være en stemme og sette ord på det med hørselvansker. Jeg driver denne bloggen. Jeg brenner for akkurat dette med hørsel! Jeg tjener ikke noe på blogginga mi! Men jeg blir rik av å gjøre en meningsfull “jobb”. Rik uten penger så det er sagt. Rik på det inne i meg. Det at jeg er litt viktig og gjør en viktig jobb med det å fremme mine egne erfaringer rundt dette tema! <3 Det betyr utrolig mye for meg…!

 

En av drømmen min er at høreapparater ikke skal være flaut. Det skal ikke være flaut å ta apparater på eller fortelle andre mennesker at man er avhengig av apparater. Du skal ikke stå der med lua i hånda og titte ned. Stå rak og rett og fortell hele verden om dette! Det skal være på lik linje med det å bruke briller. Ingen synes det er rart! Det er heller ikke rart å bruke høreapparat! Men det henger igjen…Negativt ladet ord. Det å høre dårlig. Tunghørt. Masse vitsing rundt eldre tunghørte mennesker! Trist. Klart vi skal ha humor. Men vi skal opp og frem. Har GOD selvfølelse. Være et STOLT menneske! 

 

Klarer vi det? Jeg har trua! Det må også du ha, vakre flotte mennesket med din karisma <3 Bildet er fra Kråkerøy. Ingen sammenheng forøvrig. Mennesker som døde under krigen. Våre helter <3 Men vi er også vår egen HELT <3

 

Klem Solliv, vi klarer det sammen!

11 kommentarer

Siste innlegg