hjem kjære hjem

 

God ettermiddag. Akkurat spist noe middag her hjemme! Så skal jeg slappe av litt og så gå meg en tur tenker jeg. Jeg er glad i huset mitt. Et sted jeg finner ro og sjelefred. Hygger meg ute og inne! Liker å holde på i hage og på huset – jevnt og trutt. Nå om dagen er det takrenner som jobbes med. Pluss husvask av siste veggen på huset. Da har jeg kommet rundt! En takrenne gjenstår!

 

Huset er jo ikke nytt og blir mer og mer vedlikehold på et hus etter som jo eldre det blir! Og man blir glad i et hus man går sånn og pusler med. Men ajour blir man aldri. Er man ferdig et sted, så er det et annet sted som trengs litt omsorg. Sånn går det dag etter dag! Alltid et vindu å male. En takrenne å rense. En vegg å male. En hekk som skal klippes. Et rekkverk på veranda som igjen trenger maling. En platting eller 4 som skal oljes. En veranda som skal beises. En garasjeport som skal males/oljes/beises ettersom. Plen som skal klippes. Busker som skal klippes. Hageavfall som må ryddes i. Ved som må stables før vinteren.Blomster som skal plantes. Et bed som skal lukes. En gårdsplass som må holdes fritt for gress (som gror opp i grusen). En verandadør som skal males. Utemøbler som skal vaskes eller oljes. Markisa som må vaskes før vinteren slik at det ikke blir svartsopp. Tak som skal renses for ting og tang….Vel ajour blir jeg aldri! MEN JEG ELSKER HUSET MITT! <3  Og så er det alt som skal gjøres inne….Fritidsproblemer jeg, nei tror ikke det akkurat! 

 

 

Og Jeg som ønsker meg hytte også! 

 

I morgen er det fredag….Hvilken dag er det i dag….

14 kommentarer
      1. Hehe…jeg drømmer om det jeg å. Særlig på vinteren – da det ikke er så mye å gjøre utvendig..
        For da drømmer jeg om leilighet på vinteren og at huset mitt ble sommerhus på sommeren..Der er jeg!

        1. Da hadde du ikke trengt å drømme om hytte, hvis du fikk sommerhus…
          Jeg drømmer vel mest om det når det er mye som må gjøres som de store malerjobbene eller litt sånn større ting i hagen.

          1. Nei, da hadde huset blitt hytte. Hvis jeg hadde fått meg leilighet et sted! Tenker litt motsatt
            noen ganger for kanskje det er lettere å få det til økonomisk. Så titter alltid over leiligheter og slikt også.
            Malejobber gjør meg ikke noe…Men det er drømmen å kunne flytte seg fra en stue til en annen stue.
            Og huset her jeg bor hadde fint egnet seg som sommerhus. Ikke boplikt her.

    1. Ja, det er alltid noe å gjøre.
      Idag har mesteparten av en endevegg fått beis.
      Ser koselig ut hos deg. Jeg trives også veldig godt hjemme.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg