Heklet vest i oldemors- / bestemorsruter

 

God formiddag! Da kom jeg i mål da med en lapp om dagen og det var lurt. Da drar man det med seg. For det er ikke så morsomt å hekle å disse rutene. Men en rute om dagen går så fint.  24 ruter ble til en vest. Helt eget design. Har bevist ikke kikket etter noe jeg kan herme etter. På skissen jeg laget hadde jeg tenkt å strikke litt kanter rundt, men det forslaget forkastet jeg og heklet en runde med mørkegrønn for sette dette sammen til en helhet. Det mørkegrønne garnet som er brukt er Kntting for Olive – 100 % extra fine Merino. Jeg fikk 2 nøster av dette garnet til jul og det var på tide å ta det i bruk. Det andre nøstet kan jeg lage en lue av.

 

Dersom du kikker inn på link som er vedlagt som finner du det andre garnet jeg har brukt! 

 

 

Forsiden

 

 

Uten skjorte

 

 

Baksiden

 

 

Detaljer

 

 

Da jeg begynte å sy så bare tok jeg en vilkårlig lapp. Kunne kanskje lagt alle lappene utover bordet først, men det gjorde jeg ikke. Ville ha det tilfeldig. Syr sammen 12 lapper x 2 og det blir to stykk stoff som jeg jeg hekler med mørk grønn rundt. Syr etterhvert sammen til halsen og sidene og hekler 4 ganger rundt ved ermene! Lar det være en liten glippe nederst. En ting du må tenke på når du hekler klær er at hekling er ikke så tøyelig som strikk!

 

Tenker at et par kule jeans og et par støvletter så er jeg klar for å besøke Aker Brygge! Jeg ble veldig fornøyd og antrekket ble kult! Satt som skudd på, men det får jeg vise en annen gang når jeg er stylet og klar for byen! Denne vesten kunne man fint funnet i en trendy motebutikk! Men er som sagt design fra Solliv! 

 

 

Det er mestring å lage noe selv!

20 kommentarer
      1. Tusen takk, ja man kan lage mye forskjellig. Ta tiden til hjelp og bare ha det som et lite prosjekt ved siden av det andre man lager. En lapp om dagen og plutselig har man mange nok til at det blir noe fint. Jeg valgte ensfargede lapper bevist for å ikke ha alt for mye “rot” i et slikt plagg.

      1. Tusen takk, ja det kan ikke sammenligne! Her blir det nesten litt traust og det er den ikke!
        Nå syr jeg på perler. Må være litt glæm 🙂

      1. Tusen takk. Jeg likte den godt og var var fin på. Har også dekorert med perler. Veldig morsomt og dette ble ikke stress med en lapp pr dag 😀

    1. Utsøkt vest fra Sollivdesig. Så vakker den ble. Du er så flink og samtidig inspirerte du meg og andre til å fortsette med lapper. Jeg har klart en lapp hver dag, og litt til faktisk!!!! Vesten din hadde så flotte farger og den kommer til å kle deg godt. Jeg er sikker på at mange vil herme!!!! Du fristet meg også. Ønsker deg en knallbra dag! Klemsiklem:)

      1. Tusen takk så hyggelig kommentar. Vesten ble superfin. Jeg har også sydd inn små glassperler.
        Men som jeg sier, slik plagg må man kle litt oppover med å style riktig. Hvis ikke kan det
        fort bli noe traust over dette! Klem i regnet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg