Hei – hva tenker du

God morgen, dagen derpå for noen. For andre en stor dag. Det var jo valg her i Norge i går!

 

VALG

Vi har alle at valg. I det meste vi gjør fra morgen til kveld. Hva vi skal ha på oss av klær. Skjørt eller bukse. Grøt eller knekkebrød til frokost. Kaffe eller te..Bile til jobb eller sykle for noen. Valg å være sur eller blid. Sosial eller ta koppen med kaffen til pulten din å lukke døra. Hvis du har et kontor og kolleger da.. Det er valg valg valg. Hele dagen lang. Middags-valg. Sofa eller tur? Sånn går det lissom. Mye er rutine og da blir valget enklere. 

 

Det å gå tur! Det er rutine. Bare noe jeg gjør hver dag. Tenker ikke på det en gang. Aldri valg for meg det. Det bare gjøres akkurat som pussing av tenner. Rutine… MEN valg hvor jeg skal gå da! 

 

 

Hva tenker du her da? Jeg tenkte, med det samme jeg så det. Blitt andre tanker også. Men synes det er viktig å skrive det alle første jeg tenkte på. “HAN trives” tenkte jeg. Trives du så har du det fint og blomstrer. Rett og slett trivsel. 

 

Hva er din første tanke? Litt spent jeg da! Å høre din versjon..

 

HA EN KJEKK DAG DER UTE

14 kommentarer
    1. Strebersk tenker jeg 🙂 Men det kan jo være positivt.

      Ja, man har alle mange valg i løpet av dagen, uken, måneden og året. Store valg som kommunevalget er heldigvis ikke så ofte.
      I dag velger jeg hvile. Jeg slet meg ut i går, og det kjenner jeg konsekvensen av i dag. Men det går bra. Ingen MÅ-planer i dag 🙂
      Nyt dagen fine du ♥

      1. Tusen takk, ja kan også være en streber. Det tenkte jeg da jeg la ut bildet. Klatre klatre og det er jo greit det. Hvis man ikke tråkker på andre for å komme frem. Skal hvile jeg også. Helsa mi går opp og ned. Kan gjøre litt her hjemme, men ikke masse folk og styr. Takk til deg og God Klem fra meg…

    2. Jeg tenker… Det gjelder og ikke gi seg. Den der har jo kommet seg frem og strakt seg mot lyser😁
      I dag velger jeg å slappe av og ta dagen i et rolig tempo.
      Ha en fin dag😙

      1. Ikke sant, kan symbolisere at man har blitt tråkket på og dyttet ned og mistet seg selv litt. Men så kom man seg ut av “kjelleren” og ser lyset igjen. Fin dag til deg. Og Takk Takk..

    3. Mange små valg i løpet av en dag..men som du sier enkelte ting er rutine og man gjør det helt “automatisk”.. Jeg tenkte sterk med en gang jeg så bildet.. Klem <3

      1. Takk, Sterk er bra. Kanskje det å finne krefter. Når du trenger det mest! Masse rutiner, går av selv. Hvis ikke hadde vi brukt mye av dagen på å tenke, bestemme oss. Klemmer.

    4. Masse valg å gjøre i løpet av en dag. Man velger nesten ubevisst, masse greier. Drikke vann eller kaffe.. Gå på do eller vente litt. SKrive sms eller sende en mail. Lese blogg eller se tv, eller begge deler. Spise eller bare pusse tenner med en gang… Jeg tenkte egentlig litt annerledes jeg.. for det var så GRÅTT opp i haugen der.. Og jeg synes blomsten var litt tynn og pjusk… så jeg tenkte litt mer trist og pjusk egentlig…

      1. Ikke sant, velge velge…hele dagen lang. Der var den ja. Det så jeg ikke. Men ser det nå. Mistrivsel rett og slett i et trist miljø..!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg