Har jeg noen som liker meg her i verden…..

Hei og god ettermiddag herfra Solliv..

Nå er det fredag. Deilig det da. Skal få litt fart i rompa og kjøre meg en tur på et senter og spise litt og ta en runde. Ikke at jeg skal handle så mye, men trenger litt lys i stakene her og litt småting.

Overskriften virker litt sær. Er ikke meninga. Men tror noen ganger vi har litt tanker som  kommer og går hos de fleste av oss. Vi er jo ikke verdensmestere å sette pris på andre mennesker.  Jeg føler og tror jeg ikke er alene her i verden.  Men jeg er ikke sånn flokktype. Som er sammen med en hel gjeng. Ingen sånn gå på do sammen med jente. Var det vel mer før. Da hadde jeg masse venninner. Forsvant litt sånn da jeg fikk mann og hus og barn og full jobb. Det var aldri tid til noe mer….Dagene gikk alle som en…alltid mye å ta tak i.

Så blir blir jo til at man sitter mange ganger rundt peisbålet alene.  Og jeg har noen fortrolige som jeg deler tanker og sånn med. Det holder for meg i det daglige. Og masse herlige naboer. Noen ganger må jeg nesten tiite litt rundt husveggen før jeg går ut med søpla. For det er mange skravlesyke..Prater med folk jeg altså, men ikke i t-shirt nå ute i gata i kulda. Men møter jeg folk på tur tar jeg meg allltid tid til en kort eller lang prat. Eller på butikken. Jeg kjenner så himla mange mennesker..

Og blogg og facebook er sosialt. Blogg er som brevvenner. Svaret kommer ganske fort. Trenger ikke kjøpe frimerker og fly og poste brevet og vente en uke på svar. Glad i bloggen min jeg SOLLIV

Naturen er en god venn av meg. Trives ute. I det fri. Kjenne at jeg lever og sanser. Ser nyanser på himmelen. Kjenner dufter av skog og mose. Herlig. Jeg liker lukter, dufter.

Jeg har også en annen stor interesse og det er  å lese om vin. Forskjellige druetyper. Smak og lukt. Kanskje jeg skriver litt om det også etterhvert. For det er meget interessant. Smaker jo litt vin også da. Liker et glass. Drikker aldri mye. Men tester nye viner og smaker. Det går litt i rykk og napp det også.  For det er mye å lese og studere. Jeg kjøper aldri en kartong vin. Men kjøper helst en halvflaske eller en vanlig flaske. Men skjønner at det er kjekt med boksevin hvis man skal ha selskap eller noe. Jeg vil heller smake mange forskjellig.

FOR LIVET ER FOR KORT TIL Å DRIKKE DÅRLIG VIN.

Nyt kvelden og kos dere med vin og god mat eller noe snacks eller noe…Viktig å kose seg..livet har mange hverdager…som er hverdag vet dere…

#vin #helg #blogg

.

12 kommentarer
    1. Jeg har ikke vanskelig med å prate om jeg er sammen med folk og jeg har venninner ..men liker å være mye for meg selv:) Men i helgene så henger jeg jo med mannen da..hehe.. 🙂 Var mer sosial før.. Er så fint det bildet av deg ved bålet 🙂 Jeg kan ikke mye om vin..men når jeg en sjelden gang drikker det, må den være fyldig og rund med en mild smak om jeg skal like den 🙂 Fredagsklem <3

      1. Tusen takk. Liker meg godt i mitt eget selskap jeg. Pluss at jeg blir sliten av sånn skravling borte hos folk.. Du og mannen din har det mye kost sammen. Flott. Jeg har jo ungene og mora mi og familien min. Tenker at vin fra Frankrike og Chile er bra viner for deg. Italienske er litt tynne synes jeg. Smaker saft. Klem og fin fredag 😀🌷

    2. Har en del venninner jeg, men er vel bare ei som er helt nær. Sånn ei en deler alt med. Har aldri vært sånn som må gå på do sammen med noen. Og liker meg best uten for mange mennesker rundt meg. Det er vel noe som er blitt verre og verre etter jeg ble syk. Synes jeg går alt for mye rundt i bare mitt eget selskap, og det er litt kjipt. Fin du var på bildene. 🙂 God helg til deg.

      1. Tusen takk. Flott kommentar. Ja blir jo å tusle en del alene… Jeg er jo på hver dag. Så er ikke synd på meg.. Bra du har ei god venninne. Kos deg i kveld… 🌷🌻

    3. Du er ei flott jente med en artig blogg 🙂 Rett frem og ikke mye snikk snakk 🙂 Jeg har også forståelsen for balansegangen mellom det sosiale og behovet for egentid 😀 Og til slutt, du kjenner deg selv og liker deg selv, og det er veldig viktig 🙂 Takk for at jeg har fått blitt bittelitt kjent med deg 🙂

    4. Tusen takk for flott kommentar. Jeg prøver å vise hvem jeg er. Da må man være ærlig og rett frem.. Gratulerer til flott plass ipå lista i dag 😀herlig..

    5. Det høres ut som jeg er ganske lik deg. Liker meg veldig godt i eget selskap. Har ikke behov for så mange rundt meg. Jeg har jo også ei mor, en mann og barn, barnebarn. Noen gode venner har jeg også. Men orker ikke så mange på en gang.
      Du er ei hyggelig jente med en fin blogg 🌷😊 Ha en fin helg🌷

      1. Tusen takk for hyggelig kommentar. Koselig. Det går fint å finne sjelevenner og venninner her på blogg. Vi blir jo godt kjent.. Ønsker deg en flott lørdag 😀klemmer herfra..

    6. Jeg er også litt sånn at jeg noen ganger titter rundt hushjøret før jeg runder det. Jeg er sosial og liker å prate, men jeg liker også veldig godt å bare være med meg selv 🙂

      Ellers kunne jeg faktisk ønske jeg hadde en brevvenn, med bruk av penn, papir og frimerke 🙂 Syns liksom det er sjarmerende på sin måte- man legger noe ekstra i det å kommunisere 😀 Ellers er det så klart fantastisk med blogg- enkelt og sosialt, helt på sin egen måte 😀

      1. Blogg er blogg ja 🌻ta det for det det er og kose seg med innlegg og folka her inne… Hehe flere som meg altså… Mange her jeg bor som er hjemme hele dagen og liker å skravle.. Men noen ganger må jeg faktisk kjøre avgårde eller ting som venter inne.. Mat i grytene eller noe… Skravler gjerne jeg å… Men godt med tid for meg selv…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg