har du fyr?

 

Her fyres det! Før jeg i det hele tatt gjør noe annet! Mange ganger når jeg kommer fra jobb så går jeg først tur! Men det er råkaldt ute og jeg er litt frossen. Ikke så veldig varmt på jobben i dag synes jeg. Så jeg får fyre opp skikkelig her i huset  og få fin varme og så heller gå en tur eller to senere i kveld! Det er planen for i dag! 

 

En av de fordelene med vedovn er å stå foran ovnen å varme rompa skikkelig…Deilig…!

 

Stekte meg et par egg og ristet et par brødskiver..(ikke på vedovnen altså..) Så får jeg se hva jeg gjør med mat senere! Frysa full av rester! Kjekt det. Har jeg middagsmat til overs så tar jeg det som regel i en boks og putter rett i fryseren! Til dager man ikke helt vet hva man skal ha til middag! 

 

 

Men du, nyt ettermiddagen! Snart helg…

12 kommentarer
    1. Hihi, ja jeg fyrer jeg også! Deeeeilig….! Jeg har også blitt ekstremt flink med restemat osv – det er deilig å både være flink og spare penger samtidig! 🙂

    2. Det er skikkelig godt med vedfyring nå i denne kulda. Første jeg gjør på morningen nå når det er så kaldt.

    3. Endelig et menneske som i likhet med meg seg gleden av å stå foran vedovnen og varme rompa si!!!
      Da jeg var ungdom tok jeg gjerne middagshvilen foran ovnen. Vi pleide og ha en liten strekk på søndagene idet vi kalte skumringstimen.

    4. Godt med fyr i ovnen. Vi har ikke det her vi bor, men jeg vet hvor godt det er å varme seg ved vedovnen. Her blir det også rester til middag i dag. Det blir ei form med kjøtt, makaroni, et egg eller to, poteter og saus, grønnsaker og litt kavring på toppen. Gleder meg allerede. Klemsiklem 🙂

      1. Deilig med varme og ovn! Men du er sikkert mye ute i naturen og måler. Blir jo det samme 🙂 Høres ut som en veldig
        god restemiddag! Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg