Happiness Journal

 

God kvelden i kulda! 

 

Jeg fikk en liten Happiness Journal av min niese til jul. En bok med 365/366 sider. Altså det er ikke fylt ut noen ting. Bare dag 1 – til 366 (skuddår)..Tomme sider. Her er meningen med denne boka og fylle på med gode sitater, et for hver dag! Og da tenker vi ikke ferdige sitater folk har lagd før oss! Nei, hva man sitter igjen med av dagen kanskje. 

 

Sikkert enklere på våren!

 

Eks..Lykke – fant min første blåveis. Gule tepper av løvetann. Hørte en fugl som sang så vakkert. Linerla kom i dag, for en lykke! Skjønner dere tegninga..? Men i nordavinden og kulda som dunker deg i brøstet og snøen knitrer under skoa…Og annenhver meter er glatt…Det er egentlig kanskje da man skal finne den gode lykken! 

 

I dag 4. januar. Jeg har ikke rukket stort annet enn å gå frem og tilbake til jobb. Jobbe i 7,5 time..Fryse seg nesten i hjel på hjemturen. Samme dagen før der og der …Blir ikke så mye lykke av det! ❤️

 

Her er resultatet: 

 

1. januar  – “Gå er meditasjon – lykke”

 

2. januar – “Lykken er å slappe av etterpå – finne ro”.

 

3. januar – “Frihet -Glad Jeg ikke kjører bil på glatta – å lykke”.  ( i går kjørte nemlig 5 busser rundt her i grøfta + en rekke biler.

 

4. januar – “Lykken er en rekebæggis”.

 

14 kommentarer
    1. Herlig bok, men du får finne litt HAPPINESS innomhus da vettu: Koselig strikketøy, noe godt i glasset(?)/koppen, deilig middag, peiskos, du koser deg og har det godt og varm tross kulda utomhus, masse HAPPINESS selv om man fryser rompa av seg ute 🙂

      1. Hallo ja…
        Virkelig mye man kan glede seg over og føle velbehag..
        Så skal kjøre på, boka har tomme sider. Men jeg fyller på dag for dag..
        Og som du sier, peis, innekos, strikk og m.m. – ønsker deg en fin dag!

      1. Takk, ja er masse hygge..Gjelder bare å se blå himmel der ute..
        Jeg er jo ikke et utpreget inne menneske..Men i disse tider..Så må jeg jo bli det.
        Jeg får kose meg med TV, rester fra jula og lesestoff.

    2. Det har vært kaldt lenge, men nå blir det mildt og holke her nord. Kan tenke meg at det blir veldig kaldt å gå til og fra jobb fremover. Har ikke vært på butikken siden før jul, og i dag skal man handle. Rydde jula vekk skal man også. Virkelig en flott bok å notere i. Ønsker deg en fin helg og god klem herfra.

      1. Takk takk, ja klart det er kaldt å gå så langt i denne kulda.
        Vinden er også ekstrem kald. Og hver morgen har snøen fokket seg og man må trampe høyt.
        Deilig å komme på jobb og glede seg over en varm kopp kaffe.
        Jula rydder jeg vekk 13. januar. Her ble jula sent fremme – så jeg koser meg med jula enda jeg..
        En fin dag til deg Eva <3 klem..

    3. Det er en blanding mellom dagbok og 7 sans. Full av blanke ark man kan notere mye rart i. Skal på ski i helga og det skal bli deilig. Blir vel noen turer på beina også, gått alt nesten 10 000 skritt i dag. Deilig og spasere og kjenne passe vind i fjeset. Nå venter middag hjemme så tar jeg kvelden derfra. Ha en fin kveld.

      1. Takk, ja slik tenker jeg det også. Det er bok med sider fra 1 til 366 men ikke slik som fredag 5. januar. Nei bare blanke sider og tall.
        Så her skal man altså skrive sin egen bok og det skal ikke være sånn kjedelige ting. Uff i dag er det kaldt og sånn.
        Nei, lyse lette skildringer hver dag. Egentlig ikke så dumt. Man får snudd tankegangen litt.
        Kos deg masse på skiturer i helga…Bare til å finne ski og komme seg ut på tur med sekk og kakao..
        Ha en fin kveld Helge!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg