Hagen – sjelens viktigste rom

Litt av hvert… Rododendron blomster nå, veldig nydelig farge! 

 

 

God kvelden, i dag har det vært sånn pusle rundt her og der i hagen! Begynte dagen med migrene, men jeg ble bedre og bedre utover dagen –  etter noen sterke kopper med kaffe!  Jeg driver og lager middag nå og tok noen bilder først. Tok mange flere bilder også, og har masse mer busker og trær enn jeg viser her..Har hekk og busker på alle kanter av huset, og busker inne på tomta og krukker med blomster og slik!  Men her kommer noen får bilder, som jeg bare tok i full fart! 

 

 

Nå blomstrer snart Fagerbusken..

 

 

Klipper litt i fasong..

 

 

Hvite Margeritter er flott..

 

 

Litt flere blomster 🌺 

 

 

Bregner er noe av det flotteste jeg vet om..

 

 

Jeg har en diger hekk med Gentspirea – sikkert 10 -12 planter, de er på det vakreste nå og utover! Denne klipper jeg kraftig ned etter blomstring, hvis ikke blir den sikkert 4 -5 meter høy! 

 

Hage og sjel, de snakker samme språk! 💚 (sitat Solveig J).

 

 

14 kommentarer
      1. Virkelig nydelig og den dufter altså….og den blomstrer en god stund, det er flott med denne type spirea. Brudespirea forsvinner fortere enn den kommer synes jeg. Men ikke denne og buskene blir mer fyldige!
        Tusen takk, pusler litt hver dag i hagen og blir bedre for hver dag som går – sånn er det jo med hage!

    1. Ojojoj! Så fin og stor hage du har.🤩
      Vil tro du tilbringer en del timer der i sesongen. Det er jammen mye jobb også, men så koselig å ha en fin hage rundt seg.🍀🌸🍀

      1. Tusen takk, blir noen timer i uka her ja..Men er jo gøy!
        Men stresser ikke, bare koser meg, liker å holde på ute! Og ligge under busker å klippe med saks..
        Fin trim dette! 🙂 Skal plante litt mer blomster en av dagene tenker jeg, så mye fint på
        hagesenteret altså.

    2. For en flott hage du har med så flott rododendron 🥰 Jeg har vært på Plantehallen i dag og kjøpt inn mange blomster som jeg hadde tenkt å plante, men så kom regnet i bøtter og spann. Ha en fortsatt fin fredagskveld 🥰

      1. Tusen takk, ja de er fine. Har 2 store lilla, 2 små lilla, 3 store hvite, og en liten som har sådd seg selv..Aner ikke fargen.
        Herlig at du har handlet da, skal handle jeg også, plante mer – for det er gøy!
        Ikke regnet her…Ha en fin kveld da! 🙂

    3. Her var det mye fine planter😍
      Hos meg er det foreløpig dårlig med blomstring. Kun epletrærne har blomstret
      Og det rikelig i år😃
      God helg 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg