Hællæ

 

Hællæ

 

I dag har jeg gått her i Kråkerøy-marka, og for et fantastisk vær! Slike dager er gull og diamanter på en gang, høsten på sitt beste og høsten som jeg elsker herfra til evigheten! 

 

Trær og stammer er flotte motiv. Ingen er like, og rundt hver sving er det et nytt motiv! Men man kan ikke ta bilder av alt, da får man ikke noe tempo, for det skal jo være litt trim også! 

 

 

Klatret litt over skogbunnen og da kommer man opp på “høyfjellet”.

 

 

Sterk høstsol som overvinner alt! 

 

 

For meg ble dette en salig blanding på en gang! Det minnet litt om sensommeren og titter man bak “gardina” så finner man høsten! 

 

 

Lønneblader, ikke helt skiftet farge enda. De kan jo ble helt røde disse bladene, skikkelig fyrverkeri! 

 

 

Her går det mot slutten av turen for denne lørdagen. Litt før så møtte, eller de kom bak meg, jeg et voksent par som var turkledde og med sekk! Vi hilste og de virket veldig ok synes jeg. Jeg slapp de forbi for jeg orker ikke sånn skravling bak i hodet mitt! De drakk hver sin boks med Pepsi Max, noe som kanskje ikke så rart. Folk har jo med litt av hvert i en sekk på tur. Jeg har med vann eller te som regel. Enn så lenge helt normalt! Da jeg nærmet meg stiens slutt fikk jeg plutselig se at det lå en Pepsi Max boks på bakken..Hm…Dette var ikke tilfeldig altså, jeg får virkelig håpe og tro at det var et glipp, falt ut av en lomme på sekken eller slikt. Boksen var jo tom, jeg plukket den opp, men gadd ikke bære på den helt hjem. Jeg hadde ikke sekk i dag, så jeg fant en søppelkasse på kirkegården hvor jeg kastet den! Men moralen er: Ta med søpla di hjem!!! 

 

Det øverste bildet er fra Halden i går, de andre bildene er herfra Kråkerøy i dag 23. oktober! 

 

Men du, kos deg med kvelden! 

14 kommentarer
    1. Så mye vakkert ♥ Og jeg er enig med deg, jeg slipper også forbi folk som går bak meg og skravler. Men at de ikke kan bære søppla si selv, det er leit.
      Ha en herlig fin helg videre ♥ Klem

    2. En uting å la søppel ligge igjen i marka. Særlig bokser som kan skade dyr.
      Veldig fine bilder. Hos oss er det vinter og lite bladverk å fotografere.

    3. Det har vært en nydelig dag i dag. Har gått en runde på 4 km i fin natur jeg og.
      Søppel kaster jeg ikke i skogen. Og de fleste går forbi meg når jeg er ute og går.

      1. Kjempefin dag og ja så deilig! Flott tur på deg også!
        Hehe….jeg stopper opp og venter til dem har hastet forbi! Hæler ikke folk bak meg!

    4. Skjønner ikke dette med den søplingen, ass!..
      Dessuten møtte jeg meg selv litt i døren her i det du åpner for at det kan ha vært et uhell. Jeg ser jo da for meg disse to i full tur-mundur, hvorpå jeg akkurat rekker å svare i tankene; ‘ Det er sikkert, det (altså et uhell), vettu’, før det slår meg at denne antagelsen er grunnet i turklær og sekk! Det er jo direkte absurd å anslå at noen søpler eller ei basert på klærne! 🤯

      1. Ja, og jeg tenker slik har man sekk så er det i hvertfall ingen undskyldning med å bære søpla med hjem! Men det man bærer med til tur bør bæres tilbake – uansett sekk eller ikke!
        Men den 3. muligheten var kanskje at de synes jeg så litt trengende ut og tenkte, her hiver vi ei krone til ho!

    5. herlige bilder ,og det høyfjellet der skulle jeg gjerne besteget hi hi ,hatt med medbrakt niste og kost meg .
      Skal tro om folk hadde blitt flinkere å ta med seg tomgodset hjem for så å pantet om panten hadde blitt 2 doblet ? synd dei bare slipper det rett ned på bakken

      1. Tusen takk dette høfjellet er virkelig flott! Og har en fin historie. Skal skrive om det på Facebook tenker jeg. Tror ikke det har interesse her på bloggen.
        Merkelig hele saken, 2 voksne turkledde mennesker! Hm….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg