Gule prestekrager og sånn

 

Hei på dere alle…

 

Onsdag betyr onsdagstur – joda det blir tur alle dager. Men ikke alltid jeg legger ut alt av bilder her. Liker å variere litt. Jeg kan ikke bare ha blogg om å gå tur og vise bilder..Liker litt forskjellig jeg..Skive litt tanker..Litt om Hus og Hjem og også byliv og ut og spise, litt forskjellig..Gjør man bare en ting blir man jo fort lei.

 

Etter jobben og middag og sånn ble det tur her på Kyststien på Kråkerøy. Masse å se, og fin løype nede ved elva. Ganske kupert og man må lete litt og man må ikke være redd for å bli våt på beina, i disse tider..Hvor regn er den nye hverdagen for folk flest.

 

På veien fant jeg gule prestekrager. De heter Gulkrage, men jeg kaller dem gule prestekrager. Ligner veldig, bare at de er gule. Det er visst en art som er upopulær, de tar over litt i åkeren til bøndene..Så det blir ugress for dem…Men jeg plukket meg en vakker bukett og har her inne i stua jeg da.

 

Snart er det ikke mer å finne ute av blomster så da får man ty til gartneriet..Men enda så er det litt blomster å finne ute på jordene og i skogsveiene…🌸 litt bilder fra turen! 

 

Da sier jeg God kveld og finn deg et pledd og en kopp varm drikke og rull deg inn….Det er høst nå vet dere..Merkbart kjøligere her inne..Det er litt kjedelig, men liker fortsatt å ha utgangsdøra oppe…Ikke nå på kvelden da, da stenger jeg og låser…

 

☀︎

 

 

 

18 kommentarer
      1. Nydelige blomster..For meg er ikke dette ugress altså, men nostalgi og sommer…
        Gult er jo bare en så vakker farge også da..Man blir glad… 🙂

    1. Fiiiine gule prestekrager! Og – ut på tur aldri sur! Kjedelig nå når det er mørkere og kaldere om kvelden, men vi får se fram til våren! Klemmer <3

      1. Våren er tingen, vi får tenke på våren la høsten gjøre jobben sin..
        Uvant..med kaldt hus og mørket..
        De gule blomstene varmet meg, de var vakre..Natta, klem..

    2. Nydelig blomst, og fargen gjør en glad. Sola skinner her. Den er jo også gul. Er begynt å tenke på jul, og gaver av andre ting. Får begynne og bli ferdig i god tid. Ha en fin torsdag. Klem

      1. Hei på deg, så flink du er da. Godt å begynne å tenke jul – hvis man skal lage noe også.
        Det tar jo tid. Jeg får begynne jeg også. Har ikke kommet i gang etter sommeren.
        Blomstene er vakre og tenk så flott gulfarge. De lyser opp på denne tiden..Klemmer fra meg og kos deg
        med kvelden..🥰 Blir å se litt nyheter snart her hos meg.

    3. koselig kvelstur ,og den gule blomsten er vakker ,troor ikke vi har den her men jeg hadde tatt inn en bukett jeg også om jeg hadde tilgang :=) jeg vurderer en tur i skogen i dag ,kanskje finnes der bittelitt sopp ennå :=)

      1. Takk takk, ja deilig tur. Var jo fin tema altså. Disse blomstene så jeg ikke før jeg flyttet til Kråkerøy.
        Vokser nok ikke overvalt. I bygda der jeg kommer fra har jeg aldri sett dem. Ikke sett folk har vist dem frem her
        på blogg heller. Veldig vakre. Nyt kvelden, tror nok du har har vært i skogen ja 🙂

    4. Det var da en koselig tur. Og trivelig å finne blomster nå på høsten. Jeg har fortsatt gule og hvite blomster i utekrukkene mine. Og de skal få stå til de fryser. Da først blir det lyngplanter ved inngangen og på terrassen. Får holde på sommeren så lenge jeg kan.

      1. Koselig med blomster. Elsker blomster. Og må mok snart begynne å kjøpe for å ha her inne.
        Så da blir det vel tur til Mestergrønn eller Hageland eller Rema..Masse fint på Rema også.
        Blomstene min står også enda..De står til frosten kommer. Men jeg har kjøpt litt lyng og satt løst på trappa
        i enkle potter. Ha en fin kveld..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg