Grønland

 

Da jeg var i Oslo på fredag gikk jeg gjennom Grønland for å komme til Botanisk hage. Et herlig sted – en bydel WIKIPEDIA gjør oss alltid litt klokere! Les deg opp litt – hvis du ikke er kjent i området her! 

 

 

Det føles som en stor fest når man går gjennom hovedgata her, til og med gardiner utendørs! 

 

 

Fargerik sted og fargerike mennesker, langt mellom nordmenn her – men folk med forskjellig bakgrunn! 

 

 

Utrolig mange fine butikker, og elsker du å sy så er det billige stoffer å kjøpe…Jeg tenker jeg har lyst på symaskin en dag! Det får være noe jeg kan ønske meg og gi meg selv i gave! 

 

 

Det mangler ikke farger, grått og trist er det ikke og dessverre tok jeg ikke bilder av frukt og grønt – hvor det virkelig bugner. Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg handlet all frukt og grønt på Grønland! Tatt med trillebag og fylt opp for noen uker om gangen!

 

 

Og fine butikker som har litt annerledes pynt enn man er vant med fra Skeidar og Bohus og de der. Masse farger, mye glass og mye av alt på en måte – passer ikke helt inn hos meg..For jeg toner jo alt ned, liker ikke ting som skinner eller glitrer! 

 

Men jeg elsker å titte og se noe annet!

 

Men du NATTA

16 kommentarer
    1. Fint i andre omgivelser i Oslo også. Søsteren min har ofte kjøpt tekstiler, bånd og knapper der. De har så mye fint. Ha en vakker dag. Klemsiklem:)

    2. Det er så fint i det området! <3 Jeg har vært innom Asia-butikker der, og ene gangen gikk vi også til Botanisk hage. Flott oppi der også, og ifjor da vi var der var både geologisk museum og veksthusene stengt. Museet ble pusset opp og veksthusene pga. corona. Vi skal ta en tur i sommer igjen, nå når alt har åpnet. 😀 Fint å gå langs Akerselva, fra Grønland og opp til Grünerløkka også. Oslo er så mye mer enn bare Karl Johan.

      1. Ikke sant, det er det jeg prøver å formidle også. Oslo har så mye flott å se og oppleve..
        Folk drar til Oslo og går opp og ned Karl Johan og sier etter på at Oslo er kjedelig by,,
        De vet ikke, har ikke erfaring. Har ikke utforsket nok…Det er et hav av muligheter og
        jeg elsker Oslo! Akerselva er det bare å følge og man finner jo frem!
        Botanisk hage har jeg vært på for en uke siden og blir snart ny tur! 🙂

    3. Der skulle jeg vært vet du!🤩
      Elsker slike butikker som selger det mange andre ikke har og ikke minst stoffbutikker.🤩
      Skikkelig fin frukt og grønnsaker med godt utvalg er ikke så lett å få tak i her.

      1. Der skulle du vært, du hadde fått shoppet masse altså…
        Nydelige stoffer med tilbehør….en drøm å se…
        Deilig med stort utvalg av frukt og grønt! Man blir sunn bare av å titte på det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg