Gooooood mandag

 

God morgen, ny uke og vi går inn i påskeuka! Flere fridager og mange stille dager! Noen liker det og andre liker best hverdager! Jeg er vel den som liker best hverdager – hvis jeg har fri på en hverdag! Jeg liker at ting er åpent…Men påsken er fin den altså, den er jo faktisk mer åpen enn tidligere også…vi har butikker som er åpne hver dag i påska og restauranter og kino og slikt også! Så samfunnet er jo ikke helt stengt…Husker tidligere da var det en matbutikk i byen som var åpen på påskeaften, i noen får timer – slik at folk fikk kjøpt seg brød! Folk stormet jo til og det ble køer…Da var det litt pes synes jeg…Det er lenge siden og på den tiden hadde ikke alle fryser hjemme!

 

Men påske skal jo ikke være butikkpåske jeg ser den! Men slik det er blitt nå synes jeg er helt greit…Jeg liker å se folk og jeg liker å gå ut og spise hvis jeg føler for det! Bare gå 3 turer hver dag i skauen og ved sjøen kan bli kjedelig…Hadde jeg hatt hytte så hadde det kanskje vært annerledes…Da får man forflyttet seg til en annen stue og det kan jo være deilig innimellom…Men jeg vet at folk som er ensomme kan slite litt når det er mange røde dager etter hverandre! Men er været fint så hjelper det på humøret og sinnet tenker jeg. Sol er bra, i går var det helt fantastisk ute og det ser ut som en vakker dag i dag også…Jeg har fri idag, men skal på jobb tirsdag og onsdag! 

 

 

Jobber ikke i Kartverket altså, men de var sikkert på runde rundt i skjærgården for å drive oppmålinger! Men uvant å se slike båter gå langt inn på grunna…Men du ha en fin morgen og nyt den! Her skal jeg jeg stupe ned i en kaffe til..

 

Deilig med vårsola helt klart…

20 kommentarer
    1. Er nok blant de som foretrekker hverdagen, altså..fordi jeg liker å være sosial på avstand, så blir det fort litt stusselig når jeg ikke ser så mye folk som beveger seg rundt meg på tur til og fra jobb, butikk e.l
      Ha en flottersfin mandag.. her er det selvfølgelig tonnevis med snø, men heldigvis sol og temmelig blå himmel 😊
      Klemsiklemz

      1. Tusen takk, er som deg elsker mennesker, men orker ikke så mange rundt meg for å prate..
        Men elsker folk og byer og sammenkomster og der det skjer jeg…
        Og jeg liker å hygge meg ute og spise med folk…slike påskemiddager og sånn i heimen er ikke meg..
        Skal være sosial liker jeg det ute!
        God mandag…bra det er sol da! Klem…

    2. God mandag 😊 Jeg er nok av de som har det helt fint med flere helligdager etter hverandre. Alene kan jeg nok være, men ikke ensom 😉 Husker godt den tiden hvor landet var helt stengt ned på røde dager, og man måtte planlegge sånn at alt var handlet inn i tide 😉 Ha en fortsatt fin dag 🥰

      1. Ikke sant, det var 5 stengte dager etter hverandre…alt var stengt. Vi jubla hvis vi fant en
        åpen kiosk…jeg er jo mye alene – men i påska er det besøk her!
        Klem og fin ettermiddag..

    3. Jeg foretrekker også hverdagene, men koselig med påske og helg. Og det hadde gjort seg med litt varm vårsol, men her plasker det ned, og blåser friskt. 😉 God mandag. Kos deg. Klem <3

    4. Jeg syns det skal bli deilig med noen ekstra fridager, kjenner jeg! Skal bare jobbe to dager til, så……! Føler meg jo aldri ensom, så det er jo bra! Gleder meg til å være mest mulig ute – og, jeg snakker jo med alle jeg møter på min vei, hihi….! Klemmer <3

      1. Så bra, du slår av en prat med alle på din vei og da blir man ikke ensom..
        Påska er deilig den, når været er ok synes jeg…
        Og fridager jubler vi for….men jeg er nok hverdagsmenneske, det er noe med
        det åpne samfunnet…! Klem..
        Jeg er jo for åpne butikker hele uka jeg!

    5. Mange som ønsker deg god morgen, jeg får si god natt jeg da, så får vi se i morgen om det blir morgen eller natt, Bunny har rare døgn for tiden, høhø..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg