Gooooodmorgen Kråkerøy

 

Det er fredag og fri!

 

Skal snart hoppe i dusjen og den bør ikke bli lang altså, her om dagen kom det mail fra strømselskapet  – at fra og med 8. september endres prisen til 649,00 øre /kWh..Det er ikke billig akkurat…!

 

Fortsetter det slik så er det bare til å ta frem vaskevannsfat og klut! Dusje er jo snart ikke noe man kan gjøre..Det svir! Er det slik vi skal ha det? Skal vi tilbake til utedo og fat igjen. Heldige er dem som har det på hytta tenker jeg! Da jeg var lita og ung bodde jeg langt ute på bygda, og vi hadde ikke innlagt vann, WC eller dusj..Gikk det også, men da gikk man på skolen og dusja der hver fredag etter gymtimen!

 

Trodde aldri det skulle komme tilbake……..Men sånn er livet – det går rundt og rundt! 🙂 Vi har dusj på jobben, kanskje jeg skulle begynne å løpe til og fra jobben så kan jeg dusje der hver morgen! 🥰 Mange muligheter – her gjelder det å være kreativ! Vaske håret trenger man heller ikke man kan jo bare lage en stor flette som står av seg selv til slutt! Begynner det å lukte får jeg endelig brukt de gamle parfymeflaskene jeg har i skapet – du vet de med dem stramme lukta..4711 ❤️

 

La oss ta tilbake utedassen…For da slipper man i hvertfall å bruke vann! 

12 kommentarer
    1. Jævlig de strømprisene. Du kan lease solcelle panel på taket. Selskapet heter Otovo. Sjekk siden på nettet. Kan jo være noe for deg. Tror det er mest fornuftigste og gjøre, for Støre& co er handlingslammet. Om vi får horrible strømpriser her så blir det solcelle panel på taket. Vi kan ikke ha det som i gamle dager. God helg til deg og jeg skal farte til legen. Klem

      1. Tusen takk, ja det er helt ille. Synes synd på barnefamilier der vaskemiskinene
        går hele døgnet og huset må være varmt og godt og masse dusjing og matlaging.
        Jeg klarer meg, men var et godt tips..Målet mitt i vinter er å være mest mulig ute og spise,
        være på jobben og bare sove hjemme. Så 18-19 grader får være ok..Det er slutt på den tida da jeg hadde 23
        grader inne i huset mitt! <3 Klem…

    2. fine fine bloggen din 😊 det blir sommer og sol og feelgood inni meg når jeg leser 🌺 og det uansett årstid.
      nydelige bilder og humor i teksten.
      men aldri skjønt forside bildet ! må alltid forte meg å scrolle nedover😅 litt skummelt med helt annen vibe 😁

      1. Tusen takk så hyggelig kommentar.
        Ja, det forsidebildet har jeg i grunn ikke tekt så mye over. Men kanskje på tide
        å skifte det ut – hehe…
        Det er et monument over Værstekællene her på Kråkerøy. Jeg er så glad i det og det skifter farge på kvelden og
        fint å se når det er mørkt. Men jeg 1000-vis med bilder så kanskje jeg skal skifte det litt oftere. Bare ikke tenkt på det!
        Tar i mot gode råd jeg vettu…Ha en fin fin dag! 🙂

      1. Ja, ser den. Kjekt for de unge håpefulle også, slippe den kjatinga hjemmefra! “Nå må du ikke dusje lenge, dusjen koster 60 kroner i dag!”

    3. Jeg har brukt både vaskevannsfat og utedo før, men kjenner at jeg ikke er klar for å gå tilbake dit igjen. Strømprisene er helt ville, og nå må disse politikerdustene gjøre noe sånn at vi ikke havner på sosialen hele gjengen….

      1. Helt forferdelig, her må det virkelig settes inn mer penger for å få orden på dette!
        Tråkige greier, er ikke klar for å gå tilbake til det jeg heller. Liker en dusj hver morgen! 🙂
        Ha en fin kveld – klem <3

    4. Besteforeldrene mine hadde utedo og brukte vaskevannsfat, så har vært borti det jeg også. Utedoen var grei nok, ihvertfall for meg som slapp å tømme den. 😊 Vi har installert solceller på taket, og de fungerer bra når sola er framme og lyser rett på. Slår av varmtvannsberederen på natten, når solcellene ikke produserer strøm..

      1. Så bra prosjekt hos dere, det var virkelig smart altså. Nå er det for sent for meg,
        for det er endeløse køer for å få ordnet dette herr nede. Skulle gjort det i fjor, men
        lett å være etterpåklok!
        Ønsker deg en fin kveld 🥰

    5. Dette er både uff og hahaha altså….! Verden har blitt helt vill syns jeg…! Skummelt med de prisene – og ALT blir bare dyrere og dyrere og dyrere! Men du – dropp 4711 da – æsj……. 🙂 klem

      1. Takk, skal droppe den for din skyld! <3
        Ja, Støre og dem har ikke kommet i mål med dette og det er elendig!
        Du og jeg greier oss, men folk kommer til å slite <3 trist…Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg